۹ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۰۹
کد خبر: 82847390
T T
۰ نفر
معاون حقوقي رئيس جمهور: كانون وكلا براي استقرار عدالت در جامعه اراده اجرا داشته باشد

تهران - ايرنا - معاون حقوقي رئيس جمهور با بيان اينكه ماموريت وكيل به دليل اين كه حق دادخواهي مردم را انجام مي دهد، ماموريت عمومي است گفت: كانون وكلا براي استقرار عدالت و حق در جامعه بايد اراده اجرا داشته باشد.

به گزارش ايرنا، لعيا جنيدي در مراسم شصت و پنجمين سالروز استقلال كانون وكلاي دادگستري مركز كه عصر چهارشنبه در تالار وزارت كشور برگزار شد، با اشاره به اثر بخشي ماموريت وكيل در جامعه افزود: يك بخشي از اين ماموريت عمومي وكيل نقش نظارتي است كه در استقرار حكومت و قانون اثرگذار است.
جنيدي با بيان اين كه حكومت قانون كشف بزرگ قرن معاصر است، افزود: در حكومت قانون تمام استعدادها و توان ها در جاي خود قرار مي گيرد و شكوفا مي شود.
معاون حقوقي رئيس جمهور ادامه داد: كانون وكلا بايد تبديل به رصد خانه اي شود كه در كمترين ماموريت خود عدول از قانون و انحراف از آن را در جامعه مطرح و از آن جلوگيري كند.
جنيدي گفت: در كنار ماموريت نظارت كانون وكلا ، يك ماموريت آرمان خواهانه نيز وجود دارد و آن استقرار عدالت در جامعه از راه اصلاح برخي قوانين است.
وي افزود: عدالت در هر قاعده و هر حكمي عادلانه است و منجر به رشد اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و اعتلاي تمدن ما خواهد شد.
جنيدي گفت: وكلا بايد به عنوان قطب نمايي باشند كه ميزان عدالت و اعتلاي تمدن را در جامعه نشان دهند.
وي ادامه داد: همان گونه كه در بحث هاي فقهي قول مرجح در ميان اقوال فقها وجود دارد، بايد در قانون هم قولي را ترجيح بدهيم كه بتواند جامعه را بهتر اداره كند و رشد فرهنگ، اقتصادي و سياسي را در پي داشته باشد.
جنيدي استقرار عدالت را منبع تحرك جامعه ذكر كرد و افزود: عدالت براي هر جامعه اي موتور محرك بوده و منع تبعيض و برقراري عدالت در جامعه مي تواند براي فرزندان ما نقطه اميد و قوت باشد.
اجتمام**1193 /1449
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست