۸ اسفند ۱۳۹۶، ۸:۱۲
کد خبر: 82845110
T T
۰ نفر

كانون وكلای یزد پیگیر حقوق شهروندی است

۸ اسفند ۱۳۹۶، ۸:۱۲
کد خبر: 82845110
كانون وكلای یزد پیگیر حقوق شهروندی است

یزد - ایرنا - رئیس كانون وكلای دادگستری استان یزد گفت : پیگیری حقوق شهروندی یكی از ماموریت های مهم این نهاد صنفی و مدنی است كه برای انجام آن تاكنون تلاش خوبی انجام شد و با همكاری بخش های مختلف جامعه پیگیری ها نیز ادامه دارد.

محمدحسین جعفری، دوشنبه شب در آیین بزرگداشت سالروز استقلال كانون وكلای استان كه با حضور جمعی از مسولان قضایی و اجرایی برگزار شد به اهمیت حقوق شهروندی و پیگیری مطالبات مردمی تاكید كرد.
وی افزود: كانون وكلا نقش بی بدیلی در اجرایی شدن حقوق شهروندان در جامعه اسلامی دارد.
وی ادامه داد: كانون وكلا از جمله بزرگترین نهادهای مدنی و قانونی است كه در قالب اهداف مشخص و كمیسیون ها با همكاری بخش های مختلف جامعه و مشاركت وكلای دادگستری ماموریت های تعیین شده را به خوبی انجام می دهد.
این فعال حقوقی اظهار كرد: كانون وكلا در كنار كاركرد صنفی، دارای كاركرد مدنی نیز است و برای جلب اعتماد مردم به وكالت، كارهای فرهنگی و رسانه ای خوبی در سال های اخیر با همكاری رسانه ها انجام شد كه این همكاری ها همچنان ادامه دارد.
جعفری یادآور شد: كانون وكلا یك تشكل خودگران است كه اعتبار دولتی ندارد و با مشاركت اعضا ماموریت های خود را در خدمت به مردم پیگیری می كند و به حمایت های معنوی همگان نیاز دارد .
به گفته رئیس كانون وكلای دادگستری یزد، این تشكل نهادی شفاف، پاسخگو و خدمتگزار است و در قالب كمیسیون های مختلف و ارتباط با مسوولان و مردم و با انجام كارهای فرهنگی برای انجام بهتر وظایف محوله تلاش دارد.
كانون وكلای دادگستری یزد از سال 1395 به عنوان بیست و چهارمین كانون مستقل در كشور فعالیت خود را آغاز كرد و هم اكنون 837 نفر وكیل پایه یك دادگستری و 359 كارآموز وكالت با این نهاد همكاری دارند.
7536/ 2047/

سرخط اخبار استان‌ها