اعضای کانون وکلای یزد استقلال تشکل خود را خواستار شدند

یزد- ایرنا- جمعی از اعضای کانون وکلای دادگستری استان یزد روز سه‌شنبه با حضور در محل این تشکل از دولت و مجلس تداوم استقلال فعالیت خود را با نظارت قوه قضائیه خواستار شدند.

به گزارش ایرنا، اعضای کانون وکلای دادگستری استان یزد در پی مصوبات اخیر مجلس به اهمیت و نقش نهاد وکالت در کشور اشاره و رسیدگی به مطالبات خود را خواستار شدند.

اعضای کانون وکلای دادگستری یزد با اشاره به اینکه این تشکل قانونی در یزد جزو کانون‌های پیشرو و همیشه در چارچوب مقررات ماموریت خود را انجام داده بر تداوم همکاری و حمایت معنوی را خواستار شدند.

رییس کانون وکلای دادگستری یزد گفت: بر اساس مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی ، فعالیت کانون‌های وکلا زیر مجموعه وزارت اقتصادی قرار می‌گیرد.

" محمد حسین جعفری " روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولتی شدن کانون وکلا به اهداف کانون آسیب وارد می‌کند و کانون وکلا استقلال خود را از دست می‌دهد.

وی اظهار کرد: اگر کانون وکلا همانند سنوات گذشته به صورت مستقل و تحت نظارت قوه قضائیه و دادگستری‌ها فعالیت کند نقش خود را بهتر ایفا می‌کند.

این مسئول بیان کرد: تاکنون کانون وکلای یزد که در کشور همواره پیشرو است تحت نظارت دادگستری ماموریت قانونی خود را انجام داده است.

جعفری تاکید کرد: خواست اعضای کانون وکلای استان تداوم کار به صورت مستقل و تحت نظارت دادگستری است که امیدواریم اقدام شود.

هم‌اکنون یک هزار و ۵۰۰ وکیل عضو کانون وکلای دادگستری یزد هستند و همچنین ۲۰۰ کارآموز هم در این تشکل همکاری دارند.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha