۱۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۱۵
کد خبر: 82824927
T T
۰ نفر
هلال احمر كشوربه هزارو200 پایگاه امدادی جاده ای، دریایی وهوایی نیاز دارد

شیراز-ایرنا- رئیس جمعیت هلال احمر كشور با بیان اینكه اینك 531 پایگاه امدادی در سراسر كشور داریم گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته نیازمند هزار و 200 پایگاه امدادی جاده ای، دریایی و هوایی هستیم تا بتوانیم اطمینان خاطر مردم را در سفر فراهم كنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر پیوندی كه پنجشنبه برای افتتاح چند پروژه در حوزه امداد و نجات به جنوب استان فارس سفر كرده است،در آیین افتتاح پایگاه امداد و نجات بین شهری چهاربركه لارستان افزود: یكی از وظایف مهم هلال احمر كه در میان مردم شناخته شده است بحث امداد و نجات است، كشور ما حوادث تلخی را تجربه كرده است كه یكی از این تجربه های تلخ زلزله سال 1339 در منطقه لارستان بوده است.
وی با تاكید بر لزوم تقویت امداد و نجات در بخش های مختلف كشور گفت: باید با توجه به اینكه كشور ما همیشه در معرض حوادث قرار دارد آمادگی خود در بالاترین سطح ممكن حفظ كنیم.
رئیس جمعیت هلال احمر كشور افزود: امیدواریم هیچ گاه كشور‌ با حادثه مواجه نشود اما این یك واقعیت است كه كشور ما همواره با حوادثی همچون زلزله، سیل، برف و كولاك درگیر بوده و به همین دلیل باید با آمادگی كامل توان پاسخگویی به این حوادث را داشته باشیم.
پیوندی در ادامه به پرتردد بودن جاده های شهرستان لارستان اشاره كرد و گفت:‌ پایگاه امداد و نجات بین شهری چهاربركه لارستان نیاز این منطقه بوده است.
وی ادامه داد: تصادفات جاده‌ ای كه از آن مرگ خاموش یاد می شود هر سال باعث جان باختن هموطنان می شود كه ایجاد چنین پایگاهی می تواند پاسخگویی در این حوادث را تسهیل كند.
رئیس جمعیت هلال احمر كشور با تاكید بر اینكه تمام دستگاه و مردم باید هلال احمر را در امر پاسخگویی به حوادث یاری كنند گفت: پایگاه امداد و نجات بین شهری چهاربركه لارستان نمونه ای از همراهی یك خیر، دستگاهی اداری استان و جمعیت هلال احمر است.
پیوندی اضافه كرد: هلال احمر از درون‌ مردم است و ما دست خود را به سوی مردم و خیرین دراز می كنیم چرا كه جمعیت هلال احمر یك نهاد اداری و تشكیلاتی و رسمی نیست بلكه یك سازمان مردم نهاد است، یك حركت داوطلبانه كه از درون مردم شكل گرفته است‌.
وی همچنین از اضافه شدن یك آمبولانس تا قبل از شروع طرح امداد و نجات‌ نوروزی به پایگاه امداد و نجات بین شهری چهاربركه لارستان و همچنین پیگیری برای تامین اعتبار ساخت ساختمان اداری و انبار اقلام در این شهرستان سخن گفت.
پایگاه امداد و نجات بین شهری چهاربركه لارستان در مساحت پنج هزار متر مربع و با همراهی خیرین شهرستان لارستان و جمعیت هلال احمر ساخته شده است‌.
9254 / 1876
خبرنگار: سجاد خسروانیان ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالك زاده

سرخط اخبار استان‌ها