۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۴۹
کد خبر: 82824007
T T
۰ نفر
وجود 27 هزار واحد مسكونی روستایی آسیب پذیر در خراسان جنوبی

بیرجند- ایرنا- مدیر كل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: در این استان حدود 88 هزار و 800 واحد مسكونی روستایی وجود دارد كه 27 هزار واحد آن فاقد كیفیت بوده و در برابر بلایای طبیعی به ویژه زلزله بسیار آسیب پذیر هستند.

به گزارش ایرنا علی اصغر آسمانی مقدم روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از اجرای دو طرح هادی در روستاهای فتح آباد و شهرك امام خمینی (ره) در شهرستان بشرویه افزود: بر اساس آخرین آمار حدود 918 روستای بالای 20 خانوار كه شامل اجرای طرح هادی می شوند وجود دارد.
وی ادامه داد: از این مجموع برای 880 روستا طرح هادی تهیه شده و در 482 روستا نیز این طرح اجرا شده و به عبارتی نیمی از روستاهای استان از اجرای این طرح بهره مند شده اند.
آسمانی مقدم بستر اصلی اجرای سایر زیر ساخت ها در روستاها را پیش بینی و تهیه طرح هادی روستایی خواند و اضافه كرد: اجرای بسیاری از طرح های عمرانی و خدماتی بدون در نظر گرفتن طرح هادی در روستاها بی نتیجه است.
وی اظهار كرد: خراسان جنوبی در بخش مسكن در سطح كشور در وضعیت مناسبی قرار دارد اما با وجود اینكه كمبود مسكن نداریم برخی از واحدهای مسكونی در روستاها به دلیل استفاده از مصالح نامناسب و بی كیفیت برای سكونت نامناسب و حتی خطرناك هستند.
به گزارش ایرنا، مدیر كل بنیاد مسكن خراسان جنوبی با تاكید بر مقاوم سازی و بهسازی واحدهای روستایی اسیب پذیر گفت: تاكنون از مجموع 88 هزار واحد مسكونی نزدیك به 62 هزار واحد مسكونی در روستاها مقاوم سازی شده اند.
آسمانی مقدم اظهار كرد: خراسان جنوبی دارای 50 گسل است كه 15 گسل آن اصلی بوده و این موضوع زنگ خطر و هشداری برای رفع مشكلات مسكن های روستایی نامناسب و و غیر مستحكم است.
وی افزود: در حال حاضر برای بازسازی و مقاوم سازی مسكن روستاییان 18 تا 20 میلیون تسهیلات پرداخت می شود كه بازپرداخت آن 15 ساله بوده و روستاییان می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
در ادامه دو طرح هادی روستاهای فتح آباد و شهرك امام خمینی (ره) در بشرویه با مجموع اعتبار 349 میلیون تومان به بهره برداری رسید.
شهر بشرویه در 300كیلومتری شمال غرب بیرجند مركز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
كانال تلگرام: irnabirjand@
*7550* 6054*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده - مریم پنجابی

سرخط اخبار استان‌ها