۱۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۴۹
کد خبر: 82819158
T T
۰ نفر
سامانه يك بار رمز براي رانندگان باري در خراسان شمالي راه اندازي مي شود

بجنورد- ايرنا- مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي خراسان شمالي گفت: سامانه يك بار رمز براي استفاده از كارت هوشمند رانندگان باري در اين استان راه اندازي مي شود.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي اين اداره كل، علي اصغر بديعي مقدم اظهار كرد: در اين طرح كه در راستاي هوشمندسازي حمل ونقل باري اجرايي مي شود، به هنگام صدور هر بارنامه، رمزي از طريق پيامك براي گوشي تلفن همراه راننده ارسال مي شود و كاربر صدور بارنامه آن رمز را از راننده دريافت و وارد نرم افزار مي كند تا كد رهگيري هر بارنامه دريافت شود.
وي خاطرنشان كرد: با اين اقدام احتمال سوء استفاده از كارت هوشمند رانندگان به صفر مي رسد و البته راننده نيز نمي تواند ادعا داشته باشد كه از صدور بارنامه بي اطلاع بوده و يا از كارت هوشمند وي سوء استفاده شده است بنابراين جلوي هر گونه تخلف احتمالي راننده نيز گرفته مي شود.
بديعي مقدم گفت: در هفته چند مورد شكايت در استان مطرح مي شود كه بدون اطلاع راننده با استفاده از مشخصات كارت هوشمند، بارنامه صادر شده است كه در وضعيت كنون، راننده تنها يك پيامك دريافت مي كند و از صدور بارنامه به نام خود مطلع مي شود اما پيگيري شكايت براي رسيدگي به اين تخلف و جلوگيري از بروز مشكل به سختي ميسر است.
وي تصريح كرد: با اين سيستم هوشمند ديگر امكان سوء استفاده غيرممكن مي شود. وي با بيان اينكه رانندگان بايد شماره همراه معتبر خود را حتما در سامانه كارت هوشمند معرفي كنند افزود: اكنون اطلاعات و شماره همراه هشت هزار و 847 راننده ناوگان باري استان در بانك اطلاعات ما موجود است اما شماره همراه 2 هزار و 331 نفر از اين رانندگان نامعتبر است.
بديعي مقدم اظهار كرد: به اين رانندگان مهلت داده شده تا نسبت به تكميل اطلاعات مربوط به شماره همراه خود اقدام كنند.
شمار رانندگان فعال درحمل ونقل كالاي استان ۷۲۰۰ نفر و تعداد ناوگان باري در حمل و نقل عمومي اين استان نيز ۵۵۰۰ دستگاه است.
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي خراسان شمالي گفت: در اين زمينه از طريق شركت هاي باربري و انجمن رانندگان اطلاع رساني لازم انجام شده است.
اخبار خراسان شمالي را در كانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
7185 / 6042 خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها