۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۲۲
کد خبر: 82818333
T T
۰ نفر
مقام تايلندي: درمسير جاده ابريشم با اختلافات استراتژيك يكديگر آشنا شويم

تهران _ ايرنا _ عضو اتاق بازرگاني تايلند و قائم مقام امور زنان احزاب آسيايي گفت: در مسير جاده ابريشم لازم است با اختلافات استراتژيك يكديگر آشنا شويم و ابعاد مختلف فرهنگي كشورهاي يكديگر را بشناسيم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب ايرنا، ناويلي تاويسين روز شنبه در بيست و نهمين نشست كميته دائمي كنفرانس بين المللي احزاب سياسي و دومين كنفرانس ويژه راه ابريشم اظهار داشت: امروز دور هم جمع شده ايم تا بتوانيم كنار يكديگر به يك راه حل مشترك در موضوع راه ابريشم برسيم.
وي با بيان اينكه كشورهاي آسيايي با مشكلات اقتصادي مختلفي مواجه هستند، تصريح كرد: تايلند از جمله كشورهاي مهمي است كه مي تواند در حوزه اقتصادي گام‌هاي موثري بردارد. تايلند مي تواند با فناوري هاي نوين در برنامه ريزي هاي اقتصادي برنامه ريزي دقيق ارايه دهد.
وي افزود: جاده ابريشم از جمله برنامه هاي ويژه اي است كه مي تواند در قرن بيست و يكم اجرا شود و لازم است در اين زمينه بخش هاي گوناگون پروژه جاده ابريشم مورد توجه قرار گيرد. توسعه اقتصادي در جاده ابريشم مي تواند 24 درصد درآمد ناخالص ملي هر كشور را به خود اختصاص دهد.
عضو اتاق بازرگاني تايلند خاطرنشان كرد: با بازگشايي اين مسير مي توانيم شاهد برقراري ارتباط منطقه ‌اي باشيم و شاهد رشد اقتصادي كشورها در اين مسير باشيم.
وي با اشاره به ابعاد مختلف توسعه جاده ابريشم در حوزه هاي سياسي، اجتماعي و اقتصادي اظهار كرد: با ايجاد زيرساخت هاي مهم و سرمايه گذاري لازم است شهرها و كشورهايي كه در اين مسير در كنار يكديگر قرار دارند را بررسي كنيم و مردم را به مشاركت در اين مسيرتشويق كنيم تا تبادلات فرهنگي با يكديگر داشته باشند و بتوانند به يك توافق و درك درست از فرهنگ يكديگر برسند و در كنار اين امر همكاري و همزيستي مسالمت آميزي داشته باشند.
وي گفت: سرمايه گذاري مردمي در اين مسير مي تواند در مسير توسعه اقتصادي جاده ابريشم موثر باشد و با تغيير نگرش برنامه هاي شغلي و كسب و كار جديدي ايجاد كند.
عضو اتاق بازرگاني تايلند يادآور شد: در كنار توسعه اقتصادي بايد خدمات عمومي در اين مسير را نيز بالا ببريم و كمك كنيم با برنامه ريزي درست خدمات عمومي راحت تر و بهينه تري در دسترس قرار گيرد.
وي تصريح كرد: ايجاد راه جاده ابريشم يك برنامه مهم براي تقويت تجارت ميان كشورهاي حاضر در اين مسير است. براي رسيدن به اين برنامه بلندمدت لازم است تمام كشورها در كنار جاده ابريشم تصميم گيري هاي جدي اي داشته باشند و تنها به زيرساخت ها توجه نشود بلكه به سرمايه هاي انساني و نقش مهم دولت ها توجه كنيم كه اين مهم با كمك هاي بين المللي مي تواند محقق شود.
به گزارش ايرنا، بيست و نهمين نشست كميته دائمي كنفرانس بين المللي احزاب آسيايي(ICAPP) و دومين كنفرانس ويژه 'راه ابريشم' از روز گذشته –جمعه- با سخنراني سيدعباس عراقچي معاون سياسي وزير خارجه و با حضور شخصيت هاي سياسي و حزبي جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي مختلف جهان در محل سالن اجلاس سران در تهران آغاز به كار كرد.
اين كنفرانس دو روزه به ميزباني حزب موتلفه اسلامي با مشاركت صد نفر از رهبران، دبيران كل و مقامات ارشد 40 حزب و سازمان سياسي از 25 كشور آسيايي و نيز مسوولان سازمان‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي برگزار و عصر امروز -شنبه- نيز به كار خود پايان مي دهد.
شركت كنندگان در اين رويداد بين‌المللي در نشست‌هاي مختلف در سه موضوع اصلي «نقش احزاب در كاهش تنش‌ها و مواجهه با افراط‌گرايي» ، «احزاب و توسعه پايدار شهري» و «نقش احزاب در توسعه سياسي، تبادل فرهنگي و گسترش مبادلات تجاري در مسير راه ابريشم» سخنراني كرده اند.

سيام 6984 امير خانزاده

سرخط اخبار سیاست