۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۱۶
کد خبر: 82817694
T T
۰ نفر
اعطای تسهیلات تجاری و صدور روادید برای تجار ایرانی در مبادلات با كشورهای مسیر جاده ابریشم

تهران – ایرنا – رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: یكی از برنامه های اتاق های بازرگانی ایران كه هم اكنون به عنوان نایب رئیس اتاق های بازرگانی جاده ابریشم در این سازمان حضور دارد اتخاذ تصمیم های جدید در راستای اعطای تسهیلات تجاری و صدور روادید برای تجار است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، غلامحسین شافعی روز شنبه در دومین روز بیست و نهمین كنفرانس بین المللی احزاب آسیایی و دومین كنفرانس جاده ابریشم اظهار كرد: نخستین تاثیر پروژه جاده ابریشم برای ایران پرداختن به ظرفیت های داخلی كشورمان در بخش های مختلف اقتصادی و تجاری و ورود به عرصه جهانی است كه این امر موجب افزایش همكاری ها و رشد و توسعه روابط اقتصادی با دیگر كشور ها خواهد شد.
وی ادامه داد: در این ارتباط اتاق بازرگانی بین المللی جاده ابریشم از سوی فدراسیون اتاق های بازرگانی برای توسعه اقتصادی میان 65 اتاق بازرگانی تشكیل شد و گسترش تعاملات دو و چند جانبه واقع در این مسیر در زمینه تجاری، سرمایه گذاری، حذف موانع تجاری و حذف تعرفه های گمركی را در دستور كار خود دارد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اتاق ایران هم در این زمینه برنامه هایی تدوین كرده و در اختیار اتاق بازرگانی جاده ابریشم قرار خواهد داد. در داخل كشور هم باید زیرساخت های لازم با همكاری دولت، مجلس و نهادهای ذیربط آماده شود و اگر قوانین دست و پاگیری دارد این مشكل برطرف شود.
وی در خصوص بكارگیری ظرفیت های سیاسی در توسعه همكاری های اقتصادی نیز پیشنهادهایی ارائه كرد.
شافعی این پیشنهادها را شامل استفاده از ظرفیت های سیاسی احزاب كشورهای واقع در مسیر جاده ابریشم در جهت كسب حمایت برای افزایش همكاری های اقتصادی و كمك به اجرای پروژه های جاده ابریشم، فراهم آوردن تسهیلات صدور روادید فعالان اقتصادی میان كشورهای واقع در مسیر جاده ابریشم، توجه ویژه به تحكیم پیوندهای اقتصادی میان كشورهای مختلف از طریق تشكیل كمیته راهبردی اقتصادی با هدف هم افزایی و همكاری های اقتصادی بویژه در چارچوب پروژه های جاده ابریشم، بكارگیری ظرفیت های سیاسی كشورهای عضو در جهت رفع موانع و مشكلات سیاسی و اقتصادی و مشكلات سیاسی تحمیل شده بر هر یك از كشورهای عضو، تقویت همكاری بین المللی كنفرانس اقتصادی احزاب آسیا با جاده ابریشم به عنوان دو نهاد سیاسی و اقتصادی با هدف ارتقای همكاری كشورهای عضو در چارچوب برنامه ها و پروژه های جاده ابریشم برشمرد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: امید است برگزاری این اجلاس و تبادل نظر بین احزاب برجسته بتواند مسیر همكاری با پروژه های جاده ابریشم را هموار كرده و به نزدیك شدن كشورها و ملت های آسیبایی برای دستیابی به رشد اقتصادی و رفاه مردم منطقه منجر شود.
شافعی ادامه داد:جاده ابریشم در ایران از حدود ۲۰ شهر اصلی از شمال شرق تا شمال غرب عبور می كند؛ احیای این جاده به طور مدرن می تواند ضامن منافع ملی ایران باشد.
وی افزود: اجرای پروژه جاده ابریشم رابطه اقتصادی ایران با كشورهای منطقه را گسترش خواهد داد از این رو برنامه ریزی شهری و تبادلات فرهنگی و برنامه ریزی های اقتصادی در سایه این پروژه رونق می گیرد.
شافعی گفت: یكی از برنامه های اتاق های بازرگانی ایران كه هم اكنون به عنوان نایب رئیس اتاق های بازرگانی جاده ابریشم در این سازمان حضور دارد اتخاذ تصمیم های جدید در راستای اعطای تسهیلات تجاری و صدور روادید برای تجار است.
وی گفت: امید است برگزاری این اجلاس و تبادل نظر بین احزاب برجسته بتواند مسیر همكاری با پروژه های جاده ابریشم را هموار كرده و به نزدیك شدن كشورها و ملت های آسیایی برای دستیابی به رشد اقتصادی و رفاه مردم منطقه منجر شود.

سیام**6984 **
خبرنگار: امیر خان زاده**انتشار: كتایون لامع زاده
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست