۱۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۳۲
کد خبر: 82816943
T T
۰ نفر
امام جمعه كن: فقه حكومتي بزرگترين ويژگي رهبري انقلاب است

تهران-ايرنا- امام جمعه كن گفت: بزرگترين يادگار امام و بزرگترين ويژگي رهبري حكيم انقلاب كه عوام و خواص از تأثير شگرف آن غافل شدند فقه حكومتي بود.

به گزارش خبرنگار ايرنا؛ حجت الاسلام و المسلمين يحيي صالح نيا در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كن اظهار كرد: اين كشور بايد با فقه حكومتي يعني فقه معطوف به حكومت اداره شود.
وي تصريح كرد: با محافظه كاري نمي توان كشوري را كه دولت هاي مستكبر هر روز بر عليه او توطئه مي كنند اداره كرد.
امام جمعه كن ادامه داد: فقه معطوف به حكومت يعني به كساني كه امورات مردم به دست آنها است اجازۀ فرصت طلبي داده نشود.
وي با بيان اينكه فقه معطوف به حكومت يعني تنبيه اختلاس گران در ملأ عام ،افزود: يعني اينكه مدير نفتي تازه فرار كرده و آنهايي كه به بيت المال مسلمين تعدّي كردند را در هرجاي دنيا كه رفته باشد به درك واصل كنند تا هيچ مديري خيال خيانت به بيت المال را هم در سرش نپروراند.
حجت الاسلام صالح نيا خاطرنشان كرد: فقه معطوف به حكومت يعني دزدها از مسئولين بترسند نه اينكه مسئولين دزدي ها رو توجيه كنند و بگويند كه ما ازمتهم نفتي خبرنداشتيم.
وي يادآور شد: خبر نداشتن از دزدي ها هم از سوي مسئولين مربوطه جرم محسوب مي شود.
امام جمعه كن تاكيد كرد: فقه معطوف به حكومت يعني نبايد يك كارگر زحمتكش حقوق ماهيانه اش يك ميليون تومان باشد ولي وزير پورشه سواري كند.
به گفته وي فقه معطوف به حكومت يعني مسئوليني كه به هر دليلي توانايي خدمت ندارند با سلام وصلوات جاي خود را به جوانتر ها واگذار كند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود افزود: باتوجه به شيطنتهاي مستكبرين و دلقك بازيهاي ضدّ انقلاب، همه چيز روشن است و اين انقلاب به سرعت پيش خواهد رفت و منشأخيرات و بركات خواهد شد و خدا نيز دشمنان اين انقلاب و مستكبران عالم را با دست مهدي امتها مجازات خواهد كرد.
حجت الاسلام صالح نيا ادامه داد: از خداي متعال به خاطر نزول بركات آسماني شكرگزاريم و به خاطر اين لطف الهي سر به سجدۀ شكر مي نهيم.
وي يادآور شد: آفرين بر كساني كه نماز باران اقامه كردند و در اين سوز و سرما به ديگران خدمت كردند.
امام جمعه كن در ادامه ايّام شهادت صدّيقۀ كبري و انسيّۀ حورا فاطمۀ زهرا (ع) را تسليت و ايّام الله دهۀ فجر و سالگرد ورود حضرت امام خميني(ره) را تبريك گفت.
وي تصريح كرد:اين روزها ايّام مناسبي براي اينكه تأمّل كنيم چقدر از سيرۀ زهراي مرضيّه و امام و شهدا دور شديم و در چه چيزهايي پيشرفت كرده ايم؟
حجت الاسلام صالح نيا خاطرنشان كرد: شور انقلابي، همدلي، ايثار و از خود گذشتگي، شور خدمت رساني، دوري از اداري بازي و داشتن منش جهادي، سرمايه اجمتاعي فراواني كه اهل بيت و امام و شهدا براي ما ايجاد كرده اند چقدر درست استفاده شده است.
امام جمعه كن در ادامه سخنان خود به جوانان خطاب كرد و گفت: جوانان عزيز با همون شور، انقلاب رو جلو ببريد و بقاياي سلطنت را يعني اخلاق سلطنتي، منش سلطنتي، دأب فاصله گرفتن از مردم را بيرون بريزيد.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار: سيد جواد آل داود انتشاردهنده:موسي فعاليان
تهرام/7243 / 1539

سرخط اخبار سیاست