۱۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۰۰
کد خبر: 82816058
T T
۰ نفر
حفظ انسجام و همدلي مهمترين نياز كشور در شرايط كنوني است

ايلام - ايرنا - معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار ايلام گفت: عبور از مراحل سخت نياز به حفظ وحدت، انسجام و همدلي دارد و اين مهمترين نياز كشور در شرايط كنوني است.

به گزارش ايرنا، محمد نوذري روز پنجشنبه در آيين نمادين نواخته شدن زنگ انقلاب در مدرسه دخترانه فرزانگان شهر ايلام اظهار كرد: امروز پس از گذشت نزديك به چهار دهه از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، كشورمان در اوج قله هاي عزت و افتخار قرار دارد و قدرت و نفوذ ايران اسلامي در سطح ملي و بين المللي روز به روز بيشتر مي شود و دشمنان از اين همه عزت و سربلندي و تاثيرگذاري وحشت دارند.
وي افزود: سران استكبار و نظام بعد از پيروزي انقلاب اسلامي فكر مي كردند كه انقلاب اسلامي شكننده است و با تحميل جنگ هشت ساله تلاش كردند نظام نوپاي اسلامي را به خطر بيندازند و بعد از آن دست به دامن جنگ اقتصادي در قالب تحريم‌هاي اقتصادي شدند، اما هيچگاه نتوانستند موفق شوند.
معاون سياسي، امنيتي استاندار ايلام با اشاره به تحريم هاي جديد آمريكا براي مبارزه با ملت ايران و انقلاب اسلامي يادآور شد: اين نخستين تحريم ايران توسط غرب نيست، كشورمان سال هاست كه در تحريم استكبار جهاني به سر مي برد، درست از همان زمان كه انقلاب شكوهمند اسلامي در ايران شكل گرفت.
نوذري تاكيد كرد: در اين مدت ايران اسلامي به جهانيان نشان داده كه اعمال تحريم ها نه تنها چيزي از قدرت و پيشرفت آن نكاسته، بلكه روز به روز بر پيشرفت ها و خودكفايي كشورمان در تمامي عرصه هاي علوم افزوده است.
وي گفت: در عرصه نبرد سياسي و ديپلماتيك ايران در منطقه فعال، موثر و اثرگذار است، امروز انقلاب اسلامي به درختي تناور و تاثيرگذار در معادلات سياسي جهان تبديل شده و هيچ كاري در منطقه خاورميانه بدون در نظر گرفتن نقش ايران امكان‌پذير نيست.
معاون استاندار ايلام وحدت كلمه را رمز تداوم نظام و انقلاب دانست و اضافه كرد: همانطور كه رهبر معظم انقلاب بارها تاكيد كردند حفظ وحدت از اوجب واجبات است، امروز مي بينيم كه سران استكبارش با اقدامات خود ثابت كردند كه نقشه اصلي دشمنان اسلام وحدت شكني در جامعه اسلامي است.
نوذري با بيان اينكه وحدت مردم ايران در آستانه‌ 40 سالگي انقلاب در راهپيمايي 22 بهمن خود را نشان خواهد داد، گفت: مردم در اين روز با تمام توان خود وحدت ايران اسلامي را به نمايش خواهند گذاشت.
مديركل آموزش و پرورش ايلام نيز در آيين گفت: به بركت نظام جمهوري اسلامي پوشش تحصيلي در استان نزديك به 100 درصد است.
علي بيرانوند توسعه مشاركت‌هاي همگاني، راه‌اندازي مراكز پژوهشي، توسمعه مراكز مهارتي و حركت به سمت هر دانش‌آموز يك مهارت را از مهمترين برنامه‌هاي دولت در اين عرصه عنوان كرد.
زنگ انقلاب در ايلام ساعت 9 و 33 دقيقه صبح روز پنجشنبه همزمان با سراسر كشور به مناسبت سالروز ورود امام راحل(ره) به ميهن اسلامي و با حضور مسئولان استاني به صورت نمادين در مدرسه دخترانه فرزانگان شهر ايلام نواخته شد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزي** انتشار دهنده: حسن كهزاديان
3032/6119

سرخط اخبار استان‌ها