۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۲۰:۵۸
کد خبر: 82815472
T T
۰ نفر
تذكرجدي قاضي سراج به ايرلاين‌ها / هيچ تأخيري قابل قبول نيست

تهران- ايرنا- رئيس سازمان بازرسي كل كشور با حضور در فرودگاه بين‌المللي امام خميني(ره) از نزديك درجريان مشكلات مسافران اين فرودگاه قرار گرفت و دستورات لازم براي رفع مشكلات آنان را صادر كرد.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي سازمان سازمان بازرسي كل كشور، قاضي سراج با اشاره به بازديد امروز (چهارشنبه) از فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) اظهار كرد: شاهد تأخير چندين پرواز و سرگرداني مسافران بوديم كه دستور انجام پرواز فوق العاده در رابطه با آن‌ها صادر شد و پرواز انجام گرفت.
وي با اشاره با ساعت‌ها معطلي مسافران ايراني و خارجي در اين فرودگاه بين المللي تصريح كرد: دراين خصوص به كليه ايرلاين‌ها تذكرجدي داده شد كه پروازهاي برنامه‌اي امروز بايد بدون تأخير و سر وقت مقرر انجام شود و همچنين پروازهاي قبلي كه تأخير داشتند، بايد به سرعت براي آنها پرواز جايگزين در نظر گرفته شود و در باره اسكان و پذيرايي مناسب مسافران باقيمانده نيز تمهيدات لازم اتخاذ شود تا هيچ مسافري در فرودگاه بلاتكليف نماند.
قاضي سراج با اشاره به صدور دستورات لازم در رابطه با برف روبي پاركينگ‌ها و معابر پيرامون فرودگاه افزود: اقدامات صورت گرفته كافي نبوده و نسبت به تسريع در پاكسازي و برف روبي تذكر لازم داده شد.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به هماهنگي صورت گرفته با تعزيرات حكومتي استان تهران اظهاركرد: مقرر شد تيمي از تعزيرات حكومتي استان تهران با استقرار در فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) نسبت به گران‌فروشي غرفه‌هاي فروشگاهي و خدماتي داخل ترمينال‌ها و قسمت ترانزيت فرودگاه ورود كرده و با غرفه‌داران متخلف برخورد قاطع صورت پذيرد و در صورت لزوم در خصوص قرارداد آنها تجديد نظر گردد.
وي درباره برخي اخبار مبني بر كرايه‌هاي نامتعارف تاكسي‌هاي فرودگاه نيز خاطرنشان كرد: گزارش‌ها در اين رابطه در حال بررسي است، البته كرايه يك ميليوني احراز نشد، ولي كرايه‌هايي تا سيصد هزار تومان وجود داشت. كه مقرر شد اداره كل تعزيرات حكومتي استان تهران نسبت به اين موضوع رسيدگي فوري نموده و با تاكسي‌هاي متخلف برخورد قانوني صورت پذيرد.
قاضي سراج همچنين با اشاره به گران‌فروشي و اجحاف برخي از آژانس‌هاي هواپيمايي نيز تأكيد كرد: برخي آژانس‌هاي هواپيمايي در اين بازار آشفته يك بليط را به دونفر فروخته اند به عنوان مثال براي هواپيمايي با 200 نفر ظرفيت، به 400 نفر بليت فروخته شده است .
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به دستور خود مبني بر استقرار نماينده اين سازمان در فرودگاه امام خميني(ره) خاطرنشان كرد: نماينده سازمان موظف است نسبت به بررسي و نظارت بر حسن اجراي امور و انجام پروازها در ساعت اعلام شده نظارت كرده و موارد تخلف را به بنده گزارش كند.
قاضي سراج تأكيد كرد : يقيناً قصورهاي احتمالي كه باعث نارضايتي مسافران گرامي در اين چند روز شده است توسط سازمان بازرسي بررسي و با متخلفان برخورد لازم خواهد شد.
همچنين شهروندان مي‌توانند مشكلات و معضلات خود در ارتباط با فرودگاه بين‌المللي امام خميني(ره) را به نماينده مستقر سازمان در فرودگاه، سامانه تلفني 136 و يا مركز رسيدگي به شكايات و اعلانات سازمان بازرسي كل كشور به آدرس اينترنتي https://shekayat.bazresi.ir منعكس كنند.
به گزارش ايرنا، در روز‌هاي اخير و با برودت هوا و بارش برف، مسافران فرودگاه امام خميني (ره) با معضلاتي روبرو شده بودند، در اين روزها همچنين با افزايش بي رويه قيمت بليت ها در دو فرودگاه مهرآباد و فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) مواجه بوده ايم.
روز گذشته گشت تعزيرات حكومتي استان تهران هم به منظور پيگيري مشكلات و معضلات مردم ، به فرودگاه امام رفت.
اجتمام*1724*1193
تنظيم:حسن حيدري* انتشار: حسين فتح الهي
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد