۵ بهمن ۱۳۹۶، ۲۱:۰۶
کد خبر: 82808260
T T
۰ نفر
دادستان دماوند: دفن جسد در اراضي ملي با هدف تصرف غيرقانوني انجام شده است

تهران- ايرنا- دادستان عمومي و انقلاب شهرستان دماوند از دفن جسد در اراضي ملي با هدف تصرف غيرقانوني در منطقه قلعه سنگي اين شهر خبر داد.

حسن ابراهيمي بسابي روز پنج شنبه در گفت و گو با ايرنا با اعلام اين خبر اظهار كرد: در روزهاي اخير گزارشي مبني بر دفن جسد در منطقه تصرفي 'قلعه سنگي' كه جزء اراضي ملي مي باشد به اين مركز اعلام شد.
وي با بيان اينكه اين اقدام با هدف تصرفات غيرقانوني اراضي ملي توسط برخي افراد سودجو صورت گرفته است، گفت: منطقه قلعه سنگي كه در حاشيه شهر دماوند قرار دارد و در سال هاي اخير ساخت و سازهاي غير مجاز و تصرفات با وجود داشتن كاربري فضاي سبز در زمينه گرفتن توليت امام زاده ها، دفن ميت و يا ايجاد حسينيه در اراضي ملي توسط افراد سودجو صورت گرفته است.
اين مقام مسئول با بيان اينكه بخش عمده اي از ساخت و سازهاي صورت گرفته در اين مكان مربوط به بيش از 10 سال قبل است، افزود: امروز با حضور ضابطين قضايي و مسئولين و متوليان اين اراضي كه شهرداري و اداره راه و شهرسازي هستند، دستور نظارت دقيق و برگرداندن تغييرات به حالت اوليه داده شد.
دادستان عمومي و انقلاب شهرستان دماوند با تاكيد بر برخورد با هرگونه فرصت طلبي در خصوص اراضي ملي اظهار داشت: تمام اين اراضي متعلق به عموم مردم و دولت است و براي بهره برداري عمومي بوده و استفاده اختصاصي ممنوع است و به همين دليل از شهرداري خواسته شد نسبت به تبديل اين اراضي به فضاي سبز اقدام و به وظايف خود عمل كند.
وي با بيان اينكه دفن جسد هدفي جز تثبيت تصرفات غيرقانوني توسط سودجويان نداشته است، گفت: اقدامات قانوني براي قبري كه در اين محل وجود دارد، انجام شده است و با عوامل دفن ميت نيز برخورد قضايي خواهد شد.
ابراهيمي بسابي با اشاره به اينكه دفن جسد در محدوده حسينيه تصرفي صورت گرفته است، افزود:اين عوامل قصد تصرف دره اي به منظور احداث حسينيه و استفاده از اعتقادات مذهبي و ديني مردم داشته اند.
اين مقام مسئول تصريح كرد: جابجايي جسد هنوز انجام نشده و اين امر پس از طي مراحل قانوني محقق خواهد شد.
شهرستان دماوند با جمعيتي افزون بر 100هزار نفر در 45 كيلومتري شهر تهران قرار گرفته است. اين شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فيروزكوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شميرانات و تهران همسايه است كه اين شهر از2بخش مركزي و رودهن تشكيل مي شود.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار:الهام حيدري انتشاردهنده:موسي فعاليان
تهرام/7246/ 1539

سرخط اخبار جامعه