۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۰۹
کد خبر: 82806775
T T
۰ نفر
بسیج دانشجویی دانشگاه های شیراز:دادگستری به شبهات دادگاه چهارمطالبه گر پاسخ دهد

شیراز- ایرنا - 9 بسیج دانشجویی دانشگاه های شیراز در بیانیه ای اعلام كردند: پس از گذشت مراحل دادرسی، حكم بدوی دادگاه در جریان رسیدگی به پرونده چهار جوان مطالبه گر شیرازی صادر شد، اما در این باره شبهاتی هست كه باید توسط مسئولان دادگستری و در پاسخ به مطالبه گری بسیج دانشجویی پاسخ داده شود.

در این بیانیه كه چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: اضلاع مثلث این پرونده، هر چند از لحاظ سهم، متساوی الاضلاع نیستند از یك سو امام جمعه شیراز، از یك سو چهار جوان دغدغه مند مطالبه گر و از سوی دیگر دادستانی شیراز به عنوان مدعی العموم بوده اند.
بیانیه افزوده است: پس از طرح پرسش هایی از محضر امام جمعه محترم شیراز توسط این افراد درراستای شفاف سازی هزینه های صورت گرفته در مرحله تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان رهبری و در حالی كه دفتر امام جمعه شیراز در نامه ای به ریاست دادگاه مربوط اعلام می دارد هیچ گونه شكایتی از این جوانان ندارد نتیجه دادرسی منتج به صدور رأی 91 روز حبس (تعلیق به مدت 2 سال) می گردد.
این تشكل ها نوشتند: با وجود اعلام دوباره عدم شكایت دفتر امام جمعه شیراز از این چهار جوان منتسب به عدالتخواهی شاهد آنیم كه هجمه ها علیه ایشان(امام جمعه)نه تنها كمتر نشد، بلكه تشدید هم گردید و در این باب دیگر نه مساله نقد مطرح می باشد و نه پرسشگری و باید مراقبت نمود كه مرز بین نقاد منصف را با تخریب كننده غرض ورز خوب بشناسیم و در مواضع خود دچار اشتباه تحلیلی نشویم.
این تشكل های بسیج دانشجویی نوشتند:مدعی العموم تهیه كننده كیفرخواست بوده و دادگاه در راستای شكایت مدعی العموم پرونده را بررسی كرده است. بدیهی است با این فرض مدعی العموم جهت اعاده حیثیت از جایگاه حقوقی امام جمعه به پرونده ورود كرده و پرونده را باز نگه داشته است.حال سوال این جاست كه چرا با وجود اظهار صریح امام جمعه به عدم صدور شكواییه علیه این چهار نفر دادستانی اقدام به مختومه نمودن پرونده نكرده است؟
این بیانیه افزوده است: آیا موارد دیگری در پرونده بوده است كه باعث مفتوح ماندن پرونده شده است؟ آیا علاوه بر نامه منتشر شده از دفتر امام جمعه نامه دیگری توسط این دفتر در راستای رسیدگی به پرونده صادر شده است كه رسانه ای نشده است؟ آیا با روند طی شده توسط مدعی العموم حیثیتی به امام جمعه مسترد گشته یا با اتخاذ این گونه تصمیمات بیشتر به جایگاه و وجهه عمومی آیت الله ایمانی خدشه وارد شده است؟
این تشكل های دانشجویی افزودند: به صورت صریح و به عنوان یك مطالبه جدی از دادستان و مسئولان ذیربط می خواهیم تا با انتشار كیفرخواست پرونده جرم ارتكابی جوانان پرسشگر شیرازی را مشخصاً برای همگان روشن سازند تا همان گونه كه مدعی العموم در این پرونده ورود كرده اند اذهان عمومی نیز لااقل از علت محاكمه شدن این افراد مطلع گردد.
این تشكل های بسیج دانشجویی نوشتند: این كه در آستانه دهه چهارم انقلاب اسلامی جوانانی با دغدغه عدل و عدالت از نای فریاد برآورده اند و تظلم خواهی به راه انداخته اند تا داد مردم را از برخی مسئولان فاسد، جاه طلب، تنبل و بعضاً بی عرضه بستانند، خود دستاوردی از هزاران دستاورد انقلاب اسلامی و به زعم بسیاری مهم ترین آن هاست. فریاد عدالت خواهی از حلق هر آزاده خواهی خارج شود مقدس است و باید با گوش جان شنیده شود.
9 بسیج دانشجویی دانشگاه های شیراز نوشتند: هیچ نیك نهادی در كشاكش تلاش برای تحقق عدالت، بستر عدالت را از بین نمی برد. هیچ عدالت خواه زیرك و با هوشی در راه رسیدن به اهدافش با دشمنان عدالت مشترك المنافع نمی شود. باید دقت داشت آن هایی كه جهت تضعیف اركان اصلی نظام اسلامی دست به تخریب شخصیت های اصلی و تاثیرگذار كشور می زنند نیز با استخدام لغات و شعارهای اینچنینی سعی در همراه كردن قاطبه مردم دارند.
ابن بیانیه می افزاید: به عنوان یك توصیه دلسوزانه به همه داعیه داران به حق عدالت خواهی، باید عرضه داشت كه از تقابل با ركن اصلی تحقق عدالت در حكومت اسلامی یعنی قوه قضاییه پرهیز شود.این بدین معنا نیست كه انتقاد از این قوه باید از دستوركار خارج شود بلكه باید در اذهان عمومی تفاوت میان عملكرد انتقادی جوان مومن انقلابی و عملكرد تخریبی اپوزوسیون در تخطئه قوه قضاییه شفاف سازی شود.
نام این تشكل ها در پای بیانیه است:‌ بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، بسیج دانشجویی دانشگاه باهنر شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه جامع علمی كاربردی شیراز، مراكز آموزش عالی غیر انتفاعی شیراز.
دادگاه در رایی كه 16 دی 96 صادركرد سلمان كدیور دبیر اسبق جنبش عدالتخواه، حسین شهبازی‌زاده دبیر اسبق جنبش عدالتخواه، هادی مسعودی عضو سابق شورای مركزی جنبش عدالتخواه و مصطفی پورخسروانی دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه را محكوم به 91 روز حبس تعلیقی به مدت 2 سال كرد. یعنی تا مدت 2 سال این رای تعلیق می شود مگر اینكه جرم جدیدی رخ دهد.
دادگاه همچنین این چهارنفر را به مدت پنج سال از عضویت در احزاب، انجمن‌های و اتحادیه‌های دانشجویی، فعالیت در رسانه‌ها و مطبوعات و عضویت در گروه‌های اجتماعی ممنوع كرد.
تنظیم و انتشار: غلامرضا مالك زاده
1876

سرخط اخبار استان‌ها