۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۳۷
کد خبر: 82802786
T T
۰ نفر
رييس ستاد كل ارتش تركيه: در عمليات عفرين فقط تروريست ها را هدف قرار مي دهيم

آنكاراـ ايرناـ ارتشبد خلوصي آكار رييس ستاد كل ارتش تركيه گفت: عمليات شاخه زيتون ارتش در عفرين آغاز شده و عوامل نظامي تركيه فقط مواضع تروريست ها را هدف قرار مي دهند و حساسيت ويژه اي براي آسيب نديدن غيرنظاميان داريم.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا و به نقل از وبسايت خبري روزنامه سوزجو، آكار در جلسه با فرماندهان ارتش با تاكيد بر ضرورت آسيب نديدن غيرنظاميان در عمليات عفرين اظهار كرد: در جريان عمليات شاخه زيتون فقط تروريست‌ها و مواضع آنها از جمله ساختمان هاي اداري، پناهگاه ها، انبار مهمات، تجهيزات و جنگ افزارهاي آنها هدف نيروهاي ارتش تركيه قرار گرفته و منهدم خواهد شد.
وي بيان كرد: عمليات شاخه زيتون با استناد به حق مشروع تركيه براي دفاع از خود بر اساس قوانين بين المللي، قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد درباره مبارزه با تروريسم و ماده 51 منشور سازمان ملل متحد مبني بر حق دفاع مشروع و همچنين در چارچوب احترام به تماميت ارضي سوريه آغاز شده و همه تدابير لازم به منظور آسيب نرسيدن به غيرنظاميان اتخاذ شده است.
به گزارش ايرنا، ستاد مشترك ارتش تركيه عصر روز گذشته در بيانيه اي اعلام كرد كه عمليات نظامي اين كشور در شهر عفرين سوريه تحت عنوان 'شاخه زيتون' عصر روز شنبه آغاز شد.
بر اساس اين بيانيه، در عمليات نيروهاي مسلح اين كشور در عفرين تنها تروريستها هدف قرار مي گيرند و تمام تدابير لازم براي جلوگيري از آسيب نديدن غيرنظاميان اتخاذ شده است.
بنا به اعلام ستاد مشترك ارتش تركيه، عمليات 'شاخه زيتون' جهت تامين امنيت و ثبات مرزهاي تركيه و منطقه، نابودي تروريست هاي حزب كارگران كردستان تركيه(پ.ك.ك)، حزب اتحاد دموكراتيك سوريه(پ.ي.د) و يگان هاي مدافع خلق سوريه(ي.پ.گ) و داعش در منطقه عفرين در شمال غرب سوريه و نجات مردم اين مناطق از ظلم و فشار آغاز شده است.
بر اساس اطلاعيه ديگر، جنگنده هاي ارتش تركيه مقر ديده‌باني و بسياري از مواضع متعلق به گروه هاي پ.ي.د و پ.ك.ك در اطراف عفرين و نيز در روستاهاي جلمه، حمديه، حج‌لار، فريره و تل سلور از توابع منطقه جندرس واقع در شمال سوريه را هدف قرار داده و بمباران كردند.
خبرگزاري آناتولي تركيه نيز تصاويري از بمباران مناطق اطراف عفرين سوريه توسط جنگنده هاي ارتش تركيه منتشر و اعلام كرد: مناطق بمباران شده از روستاهاي مرزي تركيه نيز قابل رويت است.
بنا به اعلام خبرگزاري آناتولي، مناطقي از شهر عفرين نيز توسط هواپيماهاي تركيه بمباران شد و عمليات هوايي ارتش تركيه از موازات استان حاتاي آغاز شده و تا استان كيليس در جنوب تركيه ادامه دارد.
اين خبرگزاري همچنين اعلام كرد: نيروهاي تركيه در راستاي افزايش تدابير امنيتي از شهروندان خواسته اند تا از مناطق مرزي فاصله بگيرند.
بنا به اعلام آناتولي، در پي حملات امروز توپخانه ارتش تركيه به مواضع گروه هاي تروريستي پ.ي.د و پ.ك.ك در عفرين، نيروهاي ارتش آزاد سوريه نيز به اين منطقه اعزام شدند.
بر اساس اعلام اين رسانه، نيروهاي ارتش آزاد سوريه با خودروهاي زرهي و با پيشروي به سوي مرز كيليس و حاتاي، وارد برخي نقاط عفرين شده اند و تاكنون با مانع جدي در اين منطقه مواجه نشده اند.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخري

سرخط اخبار جهان