۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۲۹
کد خبر: 82802763
T T
۰ نفر
ابراز نگرانی رئیس جمهوری سابق اكوادور درباره امنیت موسس ویكی لیكس

تهران-ایرنا- «رافائل كوره آ» رئیس جمهوری سابق اكوادور با ابراز نگرانی درباره امنیت «جولیان آسانژ» موسس تارنمای افشاگر ویكی لیكس، هشدار داد كه آسانژ ممكن است فقط چند روز دیگر در سفارت اكوادور در لندن بماند.

به گزارش شبكه تله سور، كوره آ كه در سال 2012 به دنبال افشاگری سایت ویكی لیكس در مورد اسناد محرمانه آمریكا، پناهندگی موسس این سایت را در سفارت اكوادور در لندن پذیرفت، دیروز (شنبه) تصریح كرد، دلیل نگرانیش در مورد امنیت آسانژ اقدامات دولت فعلی اكوادور در مورد پرونده آسانژ و احتمال عدم حمایت این دولت از ماندن وی در سفارت اكوادور در لندن است.
رئیس جمهوری سابق اكوادور افزود: فقط فشار آمریكا به دولت فعلی اكوادور می تواند به عدم حفاظت از آسانژ منجر شود. مطمئنا این فشارها اعمال شده اند و احتمالا پس از همه پرسی چهارم فوریه ( 15م بهمن) دولت فعلی در مورد این پرونده تصمیم بگیرند.
رافائل كوره آ تصریح كرد كه سفیر آمریكا در اكوادرو با بی شرمی در امور داخلی این كشور مداخله می كند، مداخله ای كه در زمان فعالیت 10 ساله دولت وی در اكوادور رخ نداده بود.
به گزارش ایرنا، آسانژ بیش از پنج سال است كه در سفارت اكوادور در انگلیس حضور دارد. وی كه در سوئد به تجاوز جنسی متهم شده، برای آنكه به آن كشور مسترد نشود، به سفارت اكوادور در لندن رفت و اكوادور در سال 2012 به آسانژ پناهندگی داد.
آسانژ اتهاماتی را كه به وی وارد شده، رد كرده است. وی بیم از آن دارد كه دولت سوئد او را به آمریكا تحویل دهد كه در آنجا به اتهام انتشار هزاران سند نظامی و دیپلماتیك طبقه بندی شده آمریكا، در آن كشور تحت تعقیب است.
اروپام**9234**1479

سرخط اخبار جهان