۳۰ دی ۱۳۹۶، ۱۸:۵۸
کد خبر: 82802237
T T
۰ نفر
موشك هاي فضاپيماي روسيه به واي فاي مجهز مي شوند

مسكو - ايرنا - روسيه به دنبال آن است براي پيشگيري و كاهش سوانح فضايي خود، از سامانه واي فاي (انتقال و دريافت اطلاعات از طريق امواج راديويي) به جاي كابل هاي فشار قوي در موشك هاي فضاپيماي خود استفاده كند.

به گزارش روز شنبه ايرنا به نقل از رسانه هاي روسي، اين اقدام قرار است بر روي موشك هاي فضاپيماي سايوز آزمايش شود، به گونه اي كه از سامانه هاي ارسال امواج راديويي براي پرتاب و هدايت موشك استفاده شود و باتري هاي قوي در آن به كار گرفته شود.
مركز علمي پژوهشي «آوتوماتيكي»، از بزرگ ترين مراكز توليدكننده تجهيزات الكترونيك فضايي روسيه كه در طرح نوين سازي موشك هاي فضايي اين كشور مشاركت دارد، اين طرح را ارايه كرده است كه در صورت موفقيت، شامل موشك هاي ديگر روسيه نيز خواهد شد.
به نوشته ايزوستيا؛ هم اكنون وضع سامانه هاي موشك هاي فضاپيماي روسيه از طريق كابل هايي بررسي مي شود كه ممكن است بر اثر شرايط آب و هوايي آسيب ببينند و موشك ها دچار نقص فني شوند.
موشك ماهواره بر 'سايوز-2.16' حامل 19 ماهواره روس و خارجي هفتم آذر ماه امسال از پايگاه فضايي واستوچني اين كشور به فضا پرتاب شد، اما ساعاتي بعد سقوط كرد و همه ماهواره هاي همراه آن در اقيانوس غرق شدند كه 10 فروند آن به آمريكا تعلق داشت.
اروپام**391**1346**رحمت الله خدادادي**

براي دريافت تازه ترين خبرهاي بين المللي از ايران و جهان با استفاده از لينك زير وارد كانال تلگرام ما شويد.
https://t.me/joinchat/AAAAAEAtzWzGcxcKfBowNw

سرخط اخبار جهان