ملت فلسطین مواضع ثابت و ارزشمند ایران در مساله قدس را می‌ستاید

تهران-ایرنا- اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی تاكید كرد، ملت فلسطین مواضع ثابت و ارزشمند ایران در مساله قدس را می‌ستاید.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری اسماعیل هنیه در این نامه با اشاره به ابعاد توطئه بزرگ استكبار علیه قدس و ملت فلسطین با هدف سرنگون‌كردن غزه به ‌عنوان قلعه مقاومت و پایان دادن به مبارزه علیه رژیم اشغالگر و عادی‌سازی روابط حكام وابسته منطقه با آن از حمایت‌های ملت ایران و هدایت‌های رهبر انقلاب اسلامی از جنبش مقاومت قدردانی كرد.
هنیه در این نامه تاكید كرد: ما با شروع انتفاضه خروشان مردمی در داخل كرانه باختری و قدس به اذن خداوند توطئه طاغوتِ عصر (ترامپ) و حاكمان نفاق در پایتخت‌های دور و نزدیك را در پایان دادن به مساله فلسطین خنثی خواهیم كرد.
هنیه در این نامه با اهدای سلام فرماندهان و مجاهدان جنبش حماس و همه مردم فلسطین به رهبر انقلاب اسلامی و ملت ایران از ایرانیان به‌عنوان مردمی اصیل كه در كشوری با ثبات، مقاوم و استكبارستیز زندگی می‌كنند، یاد كرد و افزود: همه مردم پایدار فلسطین مواضع ثابت و ارزشمند جمهوری اسلامی در مساله فلسطین، قدس و حمایت از مقاومت مردمی فلسطین با انواع كمك‌ها را می‌ستایند.
هنیه در این نامه به دسیسه‌های بزرگ و خطرناكی كه علیه امت اسلامی و به ویژه قدس شریف در جهت نابود كردن پایه‌های مقاومت در جریان است، اشاره كرد و افزود: اگر چه این توطئه‌ها از گذشته برای ما واضح بود اما در ماه ها و روزهای اخیر با كنفرانس ریاض و سخنان ترامپ كه ایران، حزب الله و حماس را دشمنان صف‌كشیده ی خود خواند و بر نگرش صهیونیستی‌اش در مساله قدس به‌ عنوان پایتخت یهود تاكید كرد، این حقیقت آشكارتر از قبل شده است.
هنیه در ادامه با برشمردن بخشی از آلام مردم فلسطین و محاصره و تحریم همه‌جانبه دارویی، پزشكی و اقتصادی علیه ساكنان غزه با هدف ایجاد بحران انسانی و تضعیف مهم‌ترین قلعه مقاومت تصریح كرد: آمریكا و برخی حاكمان شكست‌خورده درصدد هستند به مساله فلسطین و مقاومت مقابل رژیم اشغالگر پایان دهند تا رهبرانی كه برای رضایت آمریكا و اسرائیل لَه‌لَه می‌زنند بتوانند روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی و برملا كنند و در مقابل با جهت‌دادن دشمنی‌ها به سمت ایران و تحریك تعصبات شیعه و سنی، قطب‌نمای امت اسلامی را منحرف سازند.
رئیس دفتر سیاسی حماس در این نامه اعلام پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی از جانب آمریكا را گامی در جهت برداشتن موانع از راهِ حكام منطقه برای هم‌پیمانی عربی- اسرائیلی و خلع سلاح مقاومت دانسته و خطاب به رهبر انقلاب اسلامی افزود: بنده به نقش بزرگ حضرتعالی در هدایت جمهوری اسلامی و فرماندهان مومن آن برای رویارویی با پروژه تمام‌كردن مساله فلسطین و همچنین به بیاناتتان برای خیزش امت و پرهیز از پرتگاهی كه حاكمان نفاق و توطئه به آن‌سو سوق می‌دهند، ایمان عمیق دارم.
در ادامه نامه از حضور ایران در كنار فلسطین در مراحل دشوار و عمل به وظیفه اسلامیِ حمایت از مقاومت، قدردانی و گفته شده است: بی‌شك ایران با هدایت‌های بزرگوارانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، برتری بزرگی در تقویت مجاهدین و ریشه‌دار كردن گزینه مقاومت و مبارزه در فلسطین داشته و خواهد داشت.
هنیه راه خنثی‌كردن توطئه جاری علیه فلسطین و مساله قدس را انتفاضه خروشان مردمی در داخل كرانه باختری و قدس خوانده و افزوده است: ما این تصمیم را با حضور مردم خود در داخل و خارج حمایت خواهیم كرد تا تصمیم طاغوت عصر یعنی ترامپ در توطئه بزرگی كه در پایتخت‌های دور و نزدیك برای پایان دادن به مساله فلسطین به ویژه نماد دینی آن یعنی قدس ایجاد كرده است، خنثی شود و به اذن خداوند هرگز اجازه نخواهیم داد این توطئه تحقق یابد.
سیام**1751*1436*
تنظیم: خسرو محمدی *انتشار: داود پورصحت*

سرخط اخبار سیاست