۲۴ دی ۱۳۹۶، ۹:۴۹
کد خبر: 82794975
T T
۰ نفر
جهانگیری: همه امكانات و ظرفیت سیاسی كشور برای امداد نفتكش بسیج شود

تهران - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری در تماس تلفنی با علی ربیعی رییس كمیته رسیدگی به حادثه نفتكش سانچی با پیگیری آخرین وضعیت عملیات امداد و نجات نفتكش ایرانی،‌ خواستار تسریع در عملیات و به كارگیری همه امكانات داخلی و خارجی در این زمینه شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری در این تماس تلفنی كه صبح امروز - یكشنبه - انجام شد، با تاكید بر اهمیت نجات خدمه و سرنشینان نفتكش سانچی خاطرنشان كرد: با هماهنگی بیشتر با كشورهای چین، كره جنوبی و ژاپن باید عملیات امداد و نجات سرعت بیشتری یابد.
وی از ربیعی به عنوان رییس كمیته رسیدگی به حادثه این نفتكش كه به كشور چین سفر كرده است، خواست تا با توجه به پیدا شدن جعبه سیاه كشتی علت حادثه را تا روشن شدن همه ابعاد ماجرا پیگیری كند.
معاون اول رییس جمهوری با یادآوری نگرانی و انتظار مردم ایران به ویژه خانواده های خدمه كشتی برای امداد و نجات آن عزیزان،‌ تصریح كرد:‌ همه امكانات و ظرفیت سیاسی و لجستیك كشور باید در این خصوص بسیج شود.
ربیعی نیز در این تماس تلفنی گزارشی از آخرین وضعیت كشتی حادثه دیده و اقدامات انجام شده برای خاموش كردن آتش و تسریع در عملیات نجات را به اطلاع معاون اول رییس جمهوری رساند.
به گزارش ایرنا، كشتی فله بر هنگ كنگی به نام «كریستال» با مالكیت یك شركت لجستیكی در استان «جه جیانگ» چین حاوی 64 هزار تن غله بود كه از آمریكا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت و در بین راه به كشتی نفتكش «سانچی» با مالكیت شركت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد كرد.
این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در كشتی نفتكش شد در این حادثه 32 نفر سرنشین شامل 30 نفر ایرانی و2 تن بنگلادشی دچار حادثه شدند.
عملیات برای اطفای حریق و تعیین سرنوشت خدمه نفتكش همچنان ادامه دارد.
سیام**9314**1336
تنظیم: داود توسلی**انتشار:مهرنوش خانزائی

سرخط اخبار اقتصاد