۱۷ دی ۱۳۹۶، ۷:۴۸
کد خبر: 82787753
T T
۰ نفر
مديريت گلستان شهر بجنورد در حالت پاسكاري بين شهرداري و راه و شهرسازي

بجنورد- ايرنا- مجموعه مسكوني گلستان شهر بجنورد در حالي در ميان انبوهي از مشكلات گير كرده، كه مديريت آن ميان شهرداري و راه و شهرسازي بلاتكليف مانده است و گفته مي شود گره اين بلاتكليفي توسط استانداري باز مي شود.

به گزارش ايرنا، شهردار بجنورد مي گويد هنوز مديريت گلستان شهر را تحويل نگرفته است و تا زماني كه راه و شهرسازي تعهدات خود در قبال رفع ايرادها و نواقص اين مجموعه مسكوني را عملي نكند، مديريت آن را تحويل نمي گيرد اما برخي مسئولان ادعا دارند كه مديريت گلستان شهر به شهرداري تحويل شده و صورت جلسه آن هم موجود است.

* شهرداري گلستان شهر غيرفعال شده است
يك عضو شوراي اسلامي شهر بجنورد با بيان اينكه گلستان شهر هنوز تحويل شهرداري نشده است گفت: شهرداري بجنورد اداره ناحيه گلستان شهر را داير كرد كه آن نيز غير فعال شده است.
سيدمحسن موسوي اظهار كرد: ساكنان گلستان شهر تاكنون در بروكراسي و چالش هاي ميان راه و شهرسازي و شهرداري مانده اند اين در حالي است كه بخش هاي از اين مجموعه مسكوني قابليت واگذاري به شهرداري را دارد.
اين عضو شوراي اسلامي شهر بجنورد درباره نواقص و مشكلات گلستان شهر گفت: در اداره ناحيه گلستان شهر كه اكنون غيرفعال شده است، فقط پنج نفر نيروي خدماتي در حوزه هاي فضاي سبز و عمراني حضور داشتند كه اين تعداد، تناسبي با جمعيت 15 هزار نفري اين مجموعه مسكوني وجود ندارد.
موسوي اظهار كرد: نياز است براي پاسخگويي به نيازهاي شهروندان، نيروي بيشتري در اين شهرداري به كار گرفته شود.
وي افزود: اكنون در گلستان شهر فضاي سبز ايجاد نشده است البته 8 هكتار زمين براي ايجاد بوستان در اين مجموعه مسكوني اختصاص يافته اما هنوز نواقص زيادي در اين مجموعه مسكوني وجود دارد.
وي با اشاره به اينكه بولوار و ميدان علي آباد نياز به ساماندهي و اصلاح هندسي دارد جاري شدن سيلاب را از ديگر مشكلات گلستان شهر عنوان كرد و گفت: اين شهرك، سيل گير است و در اين باره بايد راهكارهاي مديريتي لازم براي مقابله با سيلاب، اتخاذ و اجرايي شود.
اين عضو شوراي اسلامي شهر بجنورد گفت: اكنون حمل و نقل عمومي براي جابه جايي مسافران و تردد ساكنان اين مجموعه مسكوني مناسب نيست.

* شهرداري تا رفع ايرادها گلستان شهر را تحويل نمي گيرد
در اين ميان شهردار بجنورد خواستار ورود استاندار براي تعيين تكليف تحويل گلستان شهر شد و گفت: راه و شهرسازي يا بايد نواقص در اين مجموعه مسكوني را برطرف كند و يا اعتبار مورد نياز براي رفع اين نواقص را در اختيار شهرداري قرار دهد تا ما خود نسبت به رفع ايردها و نواقص اقدام كنيم.
روح الله براتيان اظهار كرد: اكنون شهردراي بدون اينكه تكليف و مسئوليتي در خدمات رساني به ساكنان گلستان شهر داشته باشد نسبت به خدمات رساني در برخي زمينه ها مبادرت دارد اما براي خدمات بيشتر مستلزم اين است كه اين مجموعه مسكوني تحويل شهرداري شود كه اين امر هنوز بلاتكليف مانده است.
وي با بيان اينكه شهرداري وظايفي دارد كه سازمان هاي ديگر انجام نمي دهند گفت: اكنون شهرداري آتش نشاني، شهراري ناحيه، ناوگان حمل و نقل عمومي و جمع آوري زباله را در گلستان شهر انجام مي دهد.
وي گفت: استانداري بايد در نشستي با راه و شهرسازي نتيجه تحويل گلستان شهر به شهرداري را يكسره كند.
براتيان اظهار كرد: اكنون به لحاظ ايجاد فضاي سبز، اجراي شبكه فاضلاب، جمع آوري آب سطحي، نخاله برداري، اجراي معابر، پياده رو، بوستان و روشنايي ايرادهايي در گلستان شهر وجود دارد كه بايد مرتفع شود.
وي گفت: اين اقدامات وظايف راه و شهرسازي است كه انتظار مي رود انجام دهد و يا اعتبار مورد نياز را تامين و در اختيار شهرداري قرار دهد.

* وضعيت بدتر در مجموعه الغدير
براتيان با بيان اينكه مجموعه مسكوني الغدير در بجنورد نيز هنوز تحويل شهرداري نشده است گفت: اكنون وضعيت در اين مجموعه مسكوني بدتر از گلستان شهر است و در اين مجموعه نيز، متولي رفع نواقص راه و شهرسازي است و بايد بسازد و به شهرداري تحويل دهد.
شهردار بجنورد بار ديگر از استانداري خواست تا در اين باره وارد عرصه شده و تكليف واگذاري و تحويل مديريت را مشخص كند.

* گلستان شهر تحويل شده است
مديركل دفتر فني استانداري خراسان شمالي نيز در اين باره گفت: مديريت گلستان شهر به شهرداري بجنورد واگذار شده و صورت جلسه شده است.
يزدان عنبري اظهار كرد: اكنون گلستان شهر و مجموعه الغدير تحويل شهرداري شده است.
در ميان اين پاس كاري ها مردم گلستان شهر مانده اند و ايرادها و نواقصي كه در اين مجموعه مسكوني هست.
گلستان شهر، بزرگترين مجموعه مسكن مهر در خراسان شمالي است كه اكنون حدود 15 هزار نفر در آن ساكن هستند.
شهر بجنورد مركز خراسان شمالي 210 هزار نفر جمعيت دارد.
اخبار خراسان شمالي را در كانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
7185 / 6042 خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها