پرونده هاي مسن محاكم تجديد نظرتعيين تكليف مي شود/خالي بودن 50درصد پست هاي قضايي گلستان

گرگان - ايرنا- رييس دادگستري كل گلستان؛ معاونان قضايي خود را مكلف كرد كه با كمك قضات تجديد نظر، پرونده هايي كه مدت ها در اين محاكم در انتظار تعيين تكليف هستند را رسيدگي كنند.

به گزارش ايرنا از دادگستري هادي هاشميان روز شنبه با اشاره به كمبود قاضي در استان به ويژه در محاكم تجديدنظر گفت: با وجود بازنشستگي قضات محاكم تجديد نظر كه از قضات پيشكسوت و توانمند استان هستند، قاضي جديد جايگزين نشده و اين امر سبب انباشت پرونده در اين محاكم و طولاني شدن روند رسيدگي شده است.
وي افزود: به منظور جلوگيري از انباشت بيشتر و كاستن از پرونده هاي مانده، معاونان قضايي در يك اقدام جهادي در كنار مستشاران اين محاكم ،به پرونده ها رسيدگي مي كنند.
به گفته هاشميان؛ با اين اقدام تا پايان امسال تعداد زيادي از پرونده هاي مانده در شعب تجديد نظر استان تعيين تكليف خواهد شد.
رييس دادگستري كل گلستان همچنين گفت كه 50 درصد پست هاي قضايي استان به ويژه در محاكم بدوي و تجديد نظر خالي بوده كه اين كمبود بار مضاعفي را در رسيدگي به پرونده ها بر قضات تحميل كرده است.
وي افزود: هر چند در دو سال اخير با توجه ويژه مسئولان ارشد قضايي كشور، قضات جديد در استان بكار گرفته شده اند، اما مشكل اصلي يعني نياز به قضات باتجربه در محاكم بدوي و تجديدنظر، به قوت خود باقي است.
1648
تنظيم و انتشار: پري سالارنيا

سرخط اخبار استان‌ها