۶ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۵۸
کد خبر: 82777521
T T
۰ نفر
دادستان انتظامی قضات: ترویج فرهنگ صلح و سازش نیاز كنونی جامعه است

ایلام-ایرنا- دادستان انتظامی قضات كشور گفت: نهادینه كردن فرهنگ صلح و سازش در بین اقشار مختلف مردم ضرورت اجتماعی ،حقوقی و قضایی اكنون جامعه است.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین محمد موحدی آزاد روز چهارشنبه در نشست شورای اداری دهلران با ذكر اینكه راهكار بخشی از مشكلات مربوط به بخش فرهنگی جامعه است تاكید كرد: باید تلاش شود تا فرهنگ صلح و سازش در جامعه تبلیغ و ترویج داده شود.
وی اظهار كرد: ترویج فرهنگ صلح و سازش و تقویت اخلاق اسلامی از سرازیر شدن پرونده ها به دستگاه قضایی جلوگیری می كند.
دادستان انتظامی قضات كشور همچنین ابراز امیدواری كرد كه دیگر بخش ها و بویژه بخش اقتصادی نظام و دولت بتوانند برنامه هایی كه مسیر رشد و تعالی كشور را فراهم كند پیگیری كنند تا مشكل جذب نیرو و توجه به نیروهای مستحق و مولد بیش از پیش مد نظر باشد.
وی حل مشكلات اقتصادی را باعث كاهش جرائم دانست و گفت: همه باید در این زمینه تلاش كنند تا شاهد كاهش جرائم در همه حوزه ها باشیم.
موحدی آزاد همچنین كمبود كادر قضایی را از جمله كاستی ها و مشكلات دستگاه قضائی ذكر كرد و گفت:قوه قضاییه دنبال جذب،آموزش و گزینش نیروهای بومی است.
دادستان انتظامی قضات كشور با اشاره به نظام سازی اسلامی به عنوان هدف انقلاب اسلامی ،تحقق این هدف را مستلزم وجود ابزار ،زمان و زمینه دانست.
موحدی آزاد گفت: ساخت نظام اسلامی امكانات،ابزار، زمینه ها، زمان و نیروی انسانی تربیت شده می خواهد و نمی شود در سه دهه انتظار داشت همه چیز طبق اسلام و قوانین اسلامی و همه مدیران برابر شرع عمل كنند و این شاید انتظار قابل قبولی نباشد.
وی با اشاره به اینكه در آغاز راه هستیم، گفت: فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر گذاشته ایم و فراز و نشیب های فراوانی پیش رو داریم تا به هدف برسیم و استكبار نیز علی رغم همه تلاش هایش نتوانسته مانع این حركت ما شود.
دادستان انتظامی قضات كشور یكی از دلایل ضعف استكبار در تشخیص قدرت انقلاب اسلامی را ناشی از جهل از غنای فرهنگی شیعی دانست و افزود: آنها شیعه و سرمایه و امكانات ان را نشناخته اند .
موحدی آزاد با اشاره به وجود هزاران پایان نامه توسط مستشرقین در باب اسلام و حضور 20میلیونی زائران در عتبات عالیات گفت: این فرهنگ انقلاب است كه سوریه را حفظ و شر داعش را از عراق و سوریه كم كرد و این از عوامل فرهنگی انقلاب ماست.
وی به مسایل و مشكلات اقتصادی اشاره و گفت: هشت سال جنگ،دوران سازندگی و تحریم ها همه موانع بوده اند البته جنگ بركاتی چون پیشرفت نظامی برای ما داشت و اگر این پیشرفت ها نبود الان كشور در زمینه دفاعی این اندازه قدرتمند نبود.
فرماندار دهلران نیز در ابن نشست گزارشی از وضعیت این شهرستان 70 هزار نفر ی ارائه كردو گفت:این شهرستان70 هزار نفر با مزیت ها و ظرفیت ها و اقوام كرد و لر و عرب و 220 كیلومتر مرز مشترك با كشور عراق بعد از مركز استان بزرگترین شهرستان است.
وی تنوع اب و هوایی و ظرفیت های گردشگری و كشاورزی و نفت و گاز شهرستان را یادآور شد و افزود:تولید 92 درصد نفت و گاز غرب كشور و تولید سالانه 60 درصد محصولات كشاورزی استان در این شهرستان است.
وی با اشاره به نقش مردم دهلران در 8 سال دفاع مقدس و تقدیم 300 شهید گفت:علی رغم همه این ظرفیت ها و فرصت ها و آسیب ها این شهرستان به همت نیروهای نظامی،انتظامی و امنیتی و مردم و دستگاه قضا یكی از امن ترین شهرستانهاست.
موسوی راه اندازی دادگاه در بخش های زرین آباد و میمه با توجه به فاصله 115 كیلومتری آنها با مركز شهرستان ضروری ذكر كرد و گفت: راه اندازی دادگاه در دشت عباس با 10 هزار نفر جمعیت از دیگر درخواست هایی است كه امیدواریم با توجه به بعد مسافت زرین آباد و میمه و همچنین دشت عباس با مركز شهرستان محقق شوند.
فرماندار دهلران با اشاره به اعتبارات مناسب برای ساخت زندان در شهرستان گفت: برغم این اعتبارات اما روند كار كند است و می طلبد در این زمینه نیز با توجه به مسافت 220كیلومتری شهرستان تا استان چاره اندیشی و روند این موضوع تسریع شود.
رئیس دادگستری دهلران نیز با اشاره به 526هزار هكتار اراضی ملی در شهرستان گفت:یكهزار و 200 هكتار زمین از زمین خواران در سال جاری خلع ید شد كه از رشد دو برابری در مقایسه با سال گذشته برخوردار است.
عبدالكریم سبزواری افزود:پر كردن 60حلقه چاه غیرمجاز و جمع آوری 20 موتور پمپاژ غیرمجاز از دیگر اقدامات امسال در راستای حفاظت و صیانت از منابع آبی شهرستان است.
وی با اشاره به 6هزار و 747 پرونده وارده به دادگستری دهلران در نه ماهه اول امسال گفت: در این مدت بیش از 7هزار پرونده مختومه شد كه این آمار بیش از ورودی های دادگستری است.
رئیس دادگستری دهلران با اشاره به ابلاغ 60درصدی الكترونیك در این شهرستان افزود: این شهرستان در ماه گذشته در زمینه ابلاغ الكتروینك رتبه دوم استان را كسب كرد.
وی به 712 مورد ایجاد صلح و سازش در دادگستری دهلران اشاره و اضافه كرد: در شورای حل اختلاف شهرستان نیز 286 مورد سازش داشته ایم.
به گزارش ایرنا، رئیس قوه قضائیه صبح امروز چهارشنبه ششم دی ماه 96 به همراه مسئولان ارشد قضایی كشور در قالب سفری 2 روزه وارد استان ایلام شد.
بررسی مسائل قضایی استان ایلام، دیدار با اقشار مختلف مردم و خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان از برنامه های سفر آیت الله آملی لاریجانی به ایلام است.
خبرنگار:علی رضازاده**انتشار : شهریار حیدری فر
7175/6034

سرخط اخبار استان‌ها