۶ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۵۳
کد خبر: 82777281
T T
۰ نفر
رئیس سازمان زندان ها: 75درصد زندانیان شغل و درآمد ندارند

ایلام - ایرنا - معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان زندان های كشور گفت: 75 درصد زندانیان كشور فاقد شغل و درآمد هستند و همین موضوع باعث ایجاد جرم و مختل شدن امنیت جامعه می شود.

به گزارش ایرنا، علی اصغر جهانگیر روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان ایوان اظهار كرد: بیكاری و مشكلات اقتصادی خانواده ها تاثیر بسزایی در ایجاد جرم دارد اگر همه بدرستی وظایف خود را انجام دهند، بی شك تعداد زندانیان كاهش پیدا می كند.
وی با بیان اینكه همكاری دستگاه‌های مختلف در مسئله پیشگیری از وقوع جرم كمك بسیاری به كاهش زندانیان می كند، افزود: اغلب جرایم در كشور به دلیل فقر مالی و بیكاری شكل می‌گیرد و اگر جامعه از نظر اقتصادی پیشرفت چشمگیری داشته باشد بسیاری از جرایم نیز كاهش می‌یابد.
جهانگیر یادآور شد: با برنامه ریزی اقتصادی مناسب و كار آفرینی همچنین جلوگیری از مهاجرت ناخواسته افراد به شهرها و ایجاد حاشیه نشینی باید از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.
وی همچنین گفت: وجود تحریم ها مشكلات اقتصادی در كشور را افزایش داده و باید در این زمینه تدابیر لازم برای جلوگیری از وقوع جرم و مشكل بیكاری اندیشیده شود.
معاون قوه قضائیه تاكید كرد: هر چند زندان محلی برای نگهداری مجرمین و ضمانت بازدارندگی دارد اما آسیب های بسیار جدی و غیر قابل جبرانی را بدنبال دارد كه نه تنها متوجه مجرم زندانی می شود بلكه ابعاد بسیار گسترده از جمله خانواده، جامعه و دولت را شامل می شود.
جهانگیر با بیان اینكه زندان باعث افزایش آسیب های اجتماعی می شود، گفت: زندان نه تنها باعث آسیب های اجتماعی می شود بلكه باعث ایجاد انزوای فرد و زمینه ساز بزهكاری در سایر افراد خانواده زندانی نیز می شود.
وی ابراز امیدواری كرد: با برنامه ریزی صحیح دولت در خصوص رفع مشكلات اقتصادی باید با تدوین قوانین و برنامه های مدون و اصولی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و كاهش آسیب ها قدم های بلندتر و بهتری برداشته شود.
معاون قوه قضاییه تاكید كرد: استفاده از زندان بعنوان آخرین راهكار با رعایت شرایط و اصول خاص مورد نیاز، می‌تواند امنیت جامعه را تضمین كرده و با كرامت انسانی و حقوق بشر تطابق داشته و عدالت كیفری را تامین كند.
خبرنگار: لیلی خاكی**انتشاردهنده: شهریار حیدری فر
7180/6034
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه