۵ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۵۳
کد خبر: 82775953
T T
۰ نفر
محكومیت ریالی قاچاق كالا و ارز در بیله سوار 232 درصد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - فرماندار شهرستان بیله سوار از افزایش محكومیت ریالی و پرونده های قاچاق كالا و ارز در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا ، آرام حلیم روز سه شنبه در آئین معارفه رئیس تعزیرات حكومتی شهرستان بیله سوار افزود: در 9 ماه امسال 127 پرونده قاچاق در تعزیرات حكومتی این شهرستان وارد شده كه متخلفان به 9 میلیارد و 698 میلیون ریال محكوم شدند.
وی تعداد پرونده های قاچاق این شهرستان در سال گذشته را 81 فقره به ارزش 2 میلیارد و 755 میلیون ریال اعلام كرد.
فرماندار بیله سوار با اشاره به ثبت 70 پرونده قاچاق كالا و ارز در گمرك بیله سوار در سال جاری ارزش ریالی این پرونده ها را 31 میلیارد و 949 میلیون ریال عنوان كرد.
وی گفت: امسال 2میلیون و 550 هزار نخ انواع سیگار قاچاق ، یك هزار و 300 قلم انواع وسایل آرایشی قاچاق ، حدود هفت هزار و 210 لیتر گازوئیل ، 65 عدد لوازم جانبی ماهواره و 115 ساعت مچی قاچاق توسط عوامل مبارزه با قاچاق كالا و ارز شهرستان كشف و ضبط شده است.
حلیم با اشاره به اینكه مبارزه با قاچاق كالای سلامت محور ، اولویت نخست نظارت و بازرسی است، افزود: كالاهای سلامت محور از جمله تجهیزات پزشكی ، لوازم آرایشی ، انواع خوراكی ‌ها و آشامیدنی‌ ها كه به صورت غیرقانونی وارد سطح عرضه می‌شوند باید در اولویت كاری نظارت و بازرسی قرار گیرد.
وی اظهار كرد: یكی از مشخصه های فرهنگ سازی و مردمی كردن مبارزه با قاچاق كالا و ارز افزایش سطح آگاهی مردم با برگزاری كلاس های آموزشی ، توزیع بروشور و یا نصب بنر در سطح شهر و استفاده از ظرفیت تریبون های نماز جمعه است.
در این آئین احمد حسن‌پور به عنوان رئیس تعزیرات حكومتی شهرستان بیله‌سوار معرفی و از زحمات پنج ساله علی اروجی تجلیل شد.
خبرنگار: مینا میرقاسمی ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
3006/ 1257

سرخط اخبار استان‌ها