۴ دی ۱۳۹۶، ۱۷:۱۳
کد خبر: 82775266
T T
۰ نفر
تاكيد دادستان كل كشور برتقويت فعاليت هاي فرهنگي درقوه قضاييه

تهران- ايرنا- دادستان كل كشورگفت: تقويت فعاليت هاي فرهنگي با دو رويكرد فرهنگ سازي دروني و بيروني ضروري و مورد نياز قوه قضاييه است.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي دادستاني كل كشور، حجت الاسلام و المسلمين محمد جعفر منتظري عصر دوشنبه در جلسه راهبردي شوراي فرهنگي قوه قضاييه كه با حضور معاون فرهنگي دستگاه قضايي و به ميزباني دادستاني كل كشور برگزار شد با تاكيد بر ضرورت انجام كار فرهنگي در دستگاه قضايي افزود: معاونت فرهنگي اين قوه كارهاي بسيار خوبي انجام داده است، اما بايد بيش از پيش نسبت به فرهنگ سازي و آگاهي مردم از تلاش هاي انجام شده در دستگاه قضايي همت كرد.
وي با بيان اين كه دستگاه قضايي نياز به آسيب شناسي دروني و بيروني دارد، اظهاركرد: هم اكنون كه دشمن با جديت و به هر طريقي درصدد ضربه زدن به قوه قضاييه است انجام كار فرهنگي و تدوين استراتژي فرهنگي مناسب به منظور فرهنگ سازي دروني و بيروني بسيار ضروري است.
دادستان كل كشور با تاكيد بر لزوم انجام هر چه بيشتر امور فرهنگي در دستگاه قضايي و ديگر دستگاه ها با توجه به ظرافت ها و حساسيت هاي آن، به استناد روايتي از پيامبر اكرم ( ص ) انجام كارها و پيشبرد امور منطبق با دو ركن اساسي علم و دانش و عقل، منطق و تدبير را بسيار مهم و حياتي خواند.
وي افزود: فرهنگ مجموعه اي به هم پيوسته از امور مورد نياز زندگي فردي و اجتماعي انسان است كه ارتقاي آن قطعا نيازمند تدبير، درايت و آگاهي است و در دستگاه قضايي نيز هر چقدر فرهنگ سازماني و ديني و فرهنگ كار را افزايش دهيم باز هم جا دارد و بايد تلاش كنيم.
منتظري تاكيد كرد: افرداي مثل ما كه دوران قبل از انقلاب را ديده ايم و پس از انقلاب را نيز درك كرده ايم مي دانيم كه كارهاي فرهنگي بسيارخوبي پس از انقلاب انجام شده است و البته در اين راه هزينه هاي بسيار نيز پرداخت كرده ايم و بسياري از بزرگان دين و جامعه را از دست داده ايم با اين حال بايد بيش از پيش تلاش كرد.
دادستان كل كشور تصريح كرد: بايد بيش از گذشته در امور فرهنگي تلاش كنيم و اين البته به معناي ناديده گرفتن زحمات عزيزان نيست. در دستگاه قضايي نيز بايد براي انجام كار فرهنگي هم نيمه خالي ليوان و هم نيمه پر را ببينيم و براي جبران كاستي ها و تقويت ارزش ها تلاش كنيم.
اين مقام قضايي با اشاره به برخي هجمه ها عليه دستگاه قضايي گفت: اين هجمه ها و توطئه ها از صلابت و قدرت دستگاه قضايي نخواهد كاست و البته وظيفه بخش فرهنگي دستگاه قضايي براي مقابله با اين هجمه ها و روشنگري افكار عمومي و دفع سموم و نيش هايي كه به قوه قضاييه مي زنند بسيار مهم است .
دادستان كل كشور با قدرداني از زحمات و تلاش هاي معاونت فرهنگي قوه قضاييه تاكيد كرد:قوه قضاييه بايد ارتباط مناسب و بيشتري با افكار عمومي ايجاد كند و فرهنگ سازي بيروني بايد تقويت شود.
منتظري همچنين بر تقويت اطلاع رساني قوه قضاييه در كنار انجام امور فرهنگي تاكيد كرد و گفت: بهرحال بصورت طبيعي نيمي از مراجعان به دستگاه قضايي كه راي عليه آنان است از ما ناراضي خواهند بود اما بايد دستگاه قضايي به گونه اي آسيب شناسي كند و به گونه اي با مردم مرتبط باشد كه مردم با تلاش ها و واقعيت هاي كارهاي انجام شده آشنا شوند.
اجتمام**1193*1724*7329
تنظيم: ليلا اسماعيل نژاد * انتشار: حسين فتح الهي
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

سرخط اخبار جامعه