۲ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۱۲
کد خبر: 82772585
T T
۰ نفر
ارزش اراضي دولتي آغاز شده از متصرفان 40 هزار ميليارد ريال است

ايلام - ايرنا - فرمانده يگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسكن گفت: از ابتداي آغاز بكار اين يگان تاكنون (16 ماه) اراضي دولتي متعددي به ارزش بيش از 40 هزار ميليارد ريال با همكاري املاك شهري و اداره كل راه استان ها از تصرف زمين خواران آزاد شده است.

به گزارش ايرنا، سرهنگ علي عباس نژاد روز شنبه در آيين توديع و معارفه فرمانده يگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسكن استان ايلام اظهار كرد: يگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسكن از سال 95 به منظور جلوگيري از تعرض به زمين هاي ملي و دولتي تشكيل شد و هم اكنون صيانت از اين اراضي در 34 اداره كل در سطح استان هاي كشور را بر عهده دارد.
وي با اشاره به اينكه آموزش كاركنان اين يگان در شهرستان ها و استان ها در دستور كار قرار دارد، افزود: 200 ضابط خاص قضايي از بدنه خود سازمان يگان حفاظت و تعداد 850 نيرو از موسسات حفاظتي كه اكثر آنها آموزش ها لازم را فرا گرفته اند، مشغول خدمت در اين حوزه هستند.
فرمانده يگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسكن تاكيد كرد: در مدت آغاز بكار تشكيل يگان حافظت در كشور از سال گذشته تاكنون (16 ماه) بيش از 40 هزار ميليارد ريال رفع تصرفات زمين با همكاري املاك شهري و اداره كل راه استان ها انجام شده است.
عباس نژاد يادآور شد: از ابتداي سال جاري تا كنون به طور متوسط در هر ماه 2 هزار و 700 تا سه هزار مورد رفع تصرف زمين در سطح استان ها انجام شده است.
وي با بيان اينكه هيچ اغماضي در خصوص اراضي ملي كشور براي تصرف وجود ندارد، افزود: براي يگان حفاظت از اراضي كشور فرقي ندارد كه تصرف كنندگان از كدام قشر و گروه اجتماعي، مسئول يا غير مسئول هستند و تنها اجراي قانون را لحاظ خواهند كرد.
عباس نژاد جلوگيري از تصرف اراضي ملي را مهم ‌ترين اولويت پليس در حفظ اراضي ملي بيان كرد و گفت: مهمترين وظيفه سازمان ملي زمين و مسكن، پيشگيري از وقوع جرم و زمين خواري بوده و وظيفه اصلي كاركنان اين سازمان در صورت بروز جرم پرونده قضايي را تشكيل داده و به مراجع ذيريط ارجاع خواهند داد.
وي اضافه كرد: به دنبال اجرايي كردن اين مهم هستيم كه گشت ها را به دستگاه هاي كنترلي مجهز كنيم تا برابر برنامه جامعي كه به استان ها ابلاغ خواهد شد، به صورت سيستمي اقدام هاي لازم صورت گيرد.
آيين توديع و معارفه فرمانده يگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسكن كه با حضور فرمانده يگان حفاظت سازمان ملي زمين كشور و جمعي از مديران استاني در سالن اداره كل راه و شهرسازي برگزار شد از زحمات علي مهري تقدير و فريدون ياسمي به سمت فرمانده جديد اين يگان در استان ايلام معرفي شد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزي** انتشار دهنده: شهريار حيدري فر
3032/6034

سرخط اخبار جامعه