گستردگي سيستان و بلوچستان افزايش ادارات تعزيرات حكومتي را مي طلبد

زاهدان- ايرنا- رئيس كل دادگستري سيستان و بلوچستان گفت: با توجه به گستردگي و فاصله زياد شهرهاي اين استان راه اندازي ادارات تعزيرات حكومتي در تمام شهرستان هاي آن ضروري است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام ابراهيم حميدي روز يكشنبه در آيين توديع و معارفه مديركل تعزيرات حكومتي سيستان و بلوچستان اظهار داشت: هم اينك از مجموع 19 شهرستان استان تنها در 6 شهرستان ادارات تعزيرات حكومتي وجود دارد كه جوابگوي نياز مردم نيست.
وي تاكيد كرد: مردم شهرستان هاي فاقد شعب تعزيرات حكومتي در سيستان و بلوچستان در بسياري از موارد براي رسيدگي به پرونده خود بايد به نزديكترين شهر داراي اداره تعزيرات حكومتي بروند كه هزينه هاي زيادي را برايشان رقم مي زند.
وي افزود: بايد از تعزيرات حكومتي به عنوان يك نهاد انقلابي و با ارزش ياد كرد كه بر اساس نياز جامعه شكل گرفته و در مدت فعاليت خود توانسته به بهترين نحو به وظايف اش عمل كند.
رئيس كل دادگستري سيستان و بلوچستان تصريح كرد: بعد از اصلاح قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز و ابلاغ سياست هاي اقتصاد مقاومتي از سوي رهبر معظم انقلاب نقش مهم و برجسته اي براي تعزيرات حكومتي در مساله مبارزه با قاچاق كالا و ارز در نظر گرفته شد.
حجت الاسلام حميدي تاكيد كرد: هيچ فردي نمي تواند منكر نقش آفريني تعزيرات حكومتي در مساله مبارزه با قاچاق كالا و ارز به ويژه در سال هاي اخير در سطح كشور و سيستان و بلوچستان شود.
وي با قدرداني از عملكرد سرپرست سابق تعزيرات حكومتي سيستان و بلوچستان گفت: شوراي قضايي استان آماده همكاري با مديركل جديد اين مجموعه براي پيشبرد اهداف نظام است.
معاون اقتصادي و توسعه منابع انساني استاندار سيستان و بلوچستان نيز در اين آيين گفت: تعزيرات حكومتي وظايف گسترده اي در حوزه اقتصادي و مبارزه با قاچاق كالا و ارز به ويژه در اين استان با هزار و 600 كيلومتر مرز دارد.
سكينه اشرفي با تاكيد بر جلب اعتماد عمومي جامعه اظهار داشت: بررسي هاي در 2 سال گذشته نشان مي دهد بيش از 43 درصد فسادهاي كشف شده در سطح جهان با نظارت مردم حاصل شده است.
وي افزود: ايجاد ادارات تعزيرات حكومتي در تمام شهرستان هاي سيستان و بلوچستان، اعطاي مجوز براي جذب نيروي انساني و استقرار نيروي انتظامي در ادارات سطح استان براي بحث اجراي احكام از مهمترين نيازهاي مجموعه تعزيرات حكومتي استان است.
به گزارش ايرنا در پايان اين نشست از زحمات محمدحسين اشرفي سرپرست سابق تعزيرات حكومتي سيستان و بلوچستان قدرداني و حيدر ميرزايي به عنوان مديركل اين مجموعه معرفي شد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حيدري گرجي **انتشار دهنده: حيدر سراياني

سرخط اخبار استان‌ها