۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۴۷
کد خبر: 82765310
T T
۰ نفر
ابلاغ هاي قضايي در استان اصفهان الكترونيكي  مي شود

اصفهان - ايرنا - رئيس كل دادگستري استان اصفهان گفت: متوسط ابلاغ قضايي الكترونيكي دركشور حدود 50 درصد است كه اين رقم تاپايان امسال در استان اصفهان به 80 درصد مي رسد.

به گزارش ايرنا، روابط عمومي دادگستري كل استان اصفهان روز شنبه به نقل از احمد خسروي وفا در جلسه اي كه به منظور بررسي وضعيت ابلاغ الكترونيك و ثبت نام سامانه ثنا در دادگستري مركز استان تشكيل شده بوده از عزم دستگاه قضايي براي ثبت نام تمامي مراجعان به دستگاه قضايي در اين سامانه خبر داد.
وي اظهار كرد: با توجه به مزايا و فوايدي كه بحث ابلاغ الكترونيك و سامانه ثنا دارد عزم تمامي رؤسا و مسئولان قضايي كشور بر آن است كه اين كار با قوت و قدرت كامل انجام شود.
رئيس كل دادگستري استان اصفهان با ارائه پيشنهادهايي براي افزايش ميزان ثبت نام سامانه ثنا به رئيسان حوزه هاي قضايي، بر لزوم ثبت نام همه مراجعان در سامانه ثنا تاكيد كرد.
رئيس كل دادگاه هاي عمومي و انقلاب شهرستان نيز در جلسه گفت: امكان ثبت نام اشخاص حقوقي در سامانه ثنا نيز وجود دارد و اين افراد مي توانند با اخذ شناسه ملي از دستگاه ذيربط خود نسبت به ثبت نام در اين سامانه اقدام كنند.
مهدي رحيمي با اشاره به اين نكته كه تا پيش از اين افراد تنها مي توانستند با مراجعه به درگاه خدمات الكترونيك قضايي به آدرس http://adliran.ir ابلاغ خود را مشاهده كنند، از طراحي نرم افزار ابلاغ الكترونيك براي اندرويد جهت استفاده بر روي تلفن هاي همراه خبر داد كه متقاضيان مي توانند با مراجعه به درگاه خدمات الكترونيك قضايي نسبت به بارگذاري و نصب آن اقدام كنند.
در پايان اين جلسه گزارشي از مشكلات موجود در سامانه ثنا و ابلاغ الكترونيك ارائه و هر يك از اعضا به بيان نقطه نظرات خود پرداختند.
سامانه ثنا (ثبت نام الكترونيكي) سامانه ابلاغ الكترونيكي است كه مراجعان به قوه قضائيه مي ‌بايست ابتدا در اين سامانه ثبت نام كنند و پس از ثبت نام و احراز هويت، حساب كاربري (شناسه و رمز ورود به سامانه ابلاغ) به آنها داده و بر اين اساس تمامي ابلاغ‌هاي صادره به اشخاص و پيوست‌هاي آن از طريق اين درگاه به حساب كاربري مخاطب ارسال مي‌ شود.
ت/6994 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادي

سرخط اخبار استان‌ها