۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۸:۲۸
کد خبر: 82757999
T T
۰ نفر
عبور از چراغ زرد راهنمايي و رانندگي جريمه 2 ميليون ريالي دارد

ايلام - ايرنا - رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام گفت: عبور از چراغ زرد راهنمايي و رانندگي همانند عبور از چراغ قرمز ممنوع و در صورت عبور رانندگان علاوه بر جريمه 2 ميليون ريالي نمره منفي نيز به آنان تعلق مي گيرد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از مركز اطلاع رساني پليس، سرهنگ محسن ناصري اظهار كرد: برخي رانندگان هنگام مواجهه با چراغ زرد راهنمايي و رانندگي در تقاطع ها بجاي كاستن از سرعت و توقف كردن پشت خط ايست و گذرگاه عابر پياده با فشار دادن پدال گاز براي گذشتن از تقاطع سرعت خود را افزايش مي دهند.
وي افزود: رانندگان وسايل نقليه اي كه با چراغ زرد روبرو مي شوند، نبايد از خط ايست يا از تراز چراغ راهنمايي و رانندگي عبور كنند.
رئيس پليس راهور ايلام تاكيد كرد: خودروهايي كه به خط ايست تقاطع و يا چراغ راهنماي و رانندگي نزديك شده باشند كه پيش از عبور از خط ايست و چراغ نتوانند به آساني توقف كنند در صورت ورود قبلي موظفند به حركت خود ادامه داده و با رعايت مقررات ديگر از تقاطع عبور كنند.
سرهنگ ناصري با اشاره به اينكه تقاطع ها جزء حادثه خيزترين نقاط در داخل شهرها هستند كه بيشترين پتانسيل را براي روبرو شدن وسايل نقليه با هم دارند، افزود: چراغ هاي راهنمايي و رانندگي با هدف حفظ جان شهروندان و تنظيم عبور و مرور در تقاطع ها نصب شده اند و كاربران ترافيك ، رانندگان و عابران پياده موظفند براي پيشگيري از حوادث ، بطور دقيق فرامين چراغ ها را رعايت كنند.
وي با اشاره به گله مندي برخي از رانندگان نسبت به افزايش زمان چراغ قرمز در تقاطع ها گفت: زمان چراغ هاي سبز و قرمز راهنمايي و رانندگي بر مبناي بار ترافيكي معبر و با هدف عبور سريع و ايمن وسايل نقليه تنظيم شده است.
وي تاكيد كرد: اكثر تقاطع هاي مهم و پرترافيك شهر ايلام داراي چراغ راهنمايي و رانندگي هستند و در صدد آن هستيم با همكاري شهرداري چراغ عابر پياده كه فقط داراي 2 رنگ قرمز و سبز است را براي ايمني بيشتر اين دسته از كاربران در تقاطع ها و مسير حركت آنان نصب كنيم.

** سارق اماكن دولتي در دره شهر دستگيرشد

فرمانده انتظامي دره شهر گفت: سارق اماكن دولتي در اين شهرستان با هوشياري ماموران انتظامي دستگير شد.
سرهنگ مهرداد علي محمدي اظهار كرد: به دنبال وقوع يك فقره سرقت از ساختمان مخابرات روستاي 'قلعه تسمه 'موضوع در دستور كار ماموران پاسگاه انتظامي زرين دشت قرار گرفت.
وي تاكيد كرد: ماموران پاسگاه انتظامي زرين دشت پس از چند روز بررسي اطلاعاتي دقيق ، محل اختفاء اموال دولتي در منزل سارق به هويت 'م-الف'را شناسايي و با اخذ نيابت قضايي از منزل فرد مورد نظر بازرسي و اموال مسروقه را كشف و سارق را دستگير كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان دره شهر با اشاره به اينكه متهمان با تشكيل پرونده قضايي تحويل مراجع قضايي شدند، به مسئولان ادارات توصيه كرد: با نصب تجهيزات ايمني و هشدارهاي پليسي راه هرگونه سوء استفاده سارقان سلب كنند.

** سارق نوجوان در چرداول دستگير شد

فرمانده انتظامي چرداول از دستگيري يك سارق نوجوان در اين شهرستان، خبر داد.
سرهنگ جهانگير زارعي گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت منزل و داخل خودرو در سطح شهر سرابله مراتب به صورت ويژه در دستور كار ماموران اين انتظامي قرار گرفت.
وي افزود: با تحقيقات صورت گرفته و اقدامات پليسي ، سارق را كه نوجواني 15 ساله بود ، شناسائي و دستگير شد.
سرهنگ زارعي تاكيد كرد: در بازجويي هاي تخصي بعمل آمده متهم تاكنون به چهار فقره سرقت داخل خودرو و منزل با همراهي يكي از دوستان خود اعتراف كرد.
فرمانده انتظامي شهرستان چرداول اضافه كرد: دستگيري نفر دوم نيز در دستور اين انتظامي قرار دارد.
اين مقام انتظامي با اشاره به معرفي متهم به دادسرا گفت: از همه پداران و مادران خواستاريم بر نحوه دوست يابي و رفت و آمدهاي فرزندان خود با حساسيت و دقت بيشتري نظارت كنند.
دريافت و انتشار: حسن كهزاديان
6119

سرخط اخبار استان‌ها