۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۳
کد خبر: 82746268
T T
۰ نفر
پرواز مستقیم تهران - لاهور گامی دیگر در توسعه روابط ایران و پاكستان

اسلام آباد - ایرنا - با برقراری پرواز مستقیم در مسیر تهران به لاهور از سوی شركت هواپیمایی ایرانی 'ماهان'، گام دیگری در توسعه روابط دو كشور ایران و پاكستان به ویژه در بخش تجارت و رونق گردشگری برداشته می شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا بر اساس برنامه پیش بینی شده، قرار است پرواز رفت و برگشت تهران به لاهور از 18 دسامبر- 27 آذرماه - امسال روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته برقرار شود.
لاهور از شهرهای مهم پاكستان به ویژه در بخش فرهنگی است و به 'قلب پاكستان' مشهور است و برقراری این پرواز می تواند به عنوان گامی موثر در توسعه روابط دو جانبه ایران و پاكستان و رونق گردشگری مطرح شود.
28شهریورماه، نخستین پرواز مستقیم بین پایتخت های ایران و پاكستان انجام شد و با فرود شركت هواپیمایی ایرانی 'كیش ایر' در فرودگاه اسلام آباد، گام دیگری در راستای توسعه مناسبات دو كشور همسایه برداشته شد.
پرواز مستقیم تهران به اسلام آباد نیز در حال حاضر هر دوشنبه از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران عازم اسلام آباد شده و عصر همان روز نیز اسلام آباد را به مقصد تهران ترك می كند.
پرواز مستقیم تهران - اسلام آباد باعث شده تا زمان سفر بین دو پایتخت را كه پیش از این به دلیل مسیرهای ترانزیت گاهی به حدود 20 ساعت نیز می رسید، به سه ساعت كاهش یابد ضمن اینكه كاهش قابل ملاحظه ای را در هزینه سفر بین دو پایتخت موجب شد.
با راه اندازی برقراری پرواز مستقیم در مسیر تهران به لاهور، تعداد پروازهای مستقیم میان ایران و پاكستان به پنج پرواز افزایش می یابد.
شركت هواپیمایی ایران ایر هفته ای یكبار (روزهای پنجشنبه) پرواز رفت و برگشت تهران-كراچی دارد.
شركت هوایپمایی 'تابان' ایران نیز هفته ای یك پرواز مستقیم مشهد- لاهور دارد و اخیرا نیز شركت هواپیمایی ماهان اقدام به راه اندازی آزمایشی پرواز مشهد-لاهور كرده است.
برقراری پرواز مستقیم تهران - اسلام آباد پیش از این به عنوان پشتوانه و اعتبار برای تقویت همكاری های تجاری و اقتصادی میان دو كشور محسوب شد.
به گزارش ایرنا همه ساله صدها هزار نفر از مردم پاكستان قصد سفرهای زیارتی، سیاحتی و تجارتی به ایران می كنند و افزایش پروازهای مستقیم میان شهرهای بزرگ دو كشور به ویژه دو پایتخت، می تواند ضمن فراهم كردن سهولت و امنیت بیشتر برای مسافران، كمك قابل توجهی به رونق بیشتر صنعت گردشگری هر دو كشور باشد.
آساق**6125**سیدبهادر حسینی**انتشاردهنده: 1577**حسن حسین زاده

سرخط اخبار جهان