۴ آذر ۱۳۹۶، ۱:۴۸
کد خبر: 82741605
T T
۰ نفر
دبير كل نجباي عراق: با اقدامات آمريكا عليه جنبش نجبا مقابله خواهيم كرد

تهران - ايرنا - شيخ «اكرم الكعبي» دبيركل مقاومت اسلامي «نجباء» عراق روز جمعه در گفت گو با شبكه خبري الميادين گفت: اگر آمريكا بخواهد حماقتي عليه ما در عراق يا سوريه كند، با آن ها در هر مكاني از جهان مقابله خواهيم كرد.

به گزارش الميادين، شيخ اكرم الكعبي با بيان اينكه جنبش مقاومت نجباي عراق از زمان جنگ عراق در سال 2003 در برابر اشغالگري آمريكا ايستادگي كرده است، گفت: مردم عراق اقدام آمريكا در قرار دادن نام اين جنبش در ليست گروه هاي تروريستي اين كشور را محكوم كردند.
دبير كل نجباي عراق، آمريكا را متهم كرد كه مانع از پرواز جنگنده هاي عراق در منطقه صحرايي حوران و الغدر در غرب صحراي الانبار مي شوند، مكاني كه به گفته وي همچنان عناصر داعش در آن حضور دارند.
شيخ اكرم الكعبي گفت: نيروهاي نظامي جنبش نجباء در سوريه باقي خواهند ماند، مادامي كه نياز به مقابله گروه هاي تروريستي مورد حمايت آمريكا مانند گروه تروريستي نورالدين الزنكي در اين كشور وجود دارد.
وي با بيان اينكه به مردم حلب براي آزادي مناطقشان كمك كرديم، گفت: حضور نيروهاي عراقي وابسته به جنبش نجبا در سوريه با موافقت دولت سوريه انجام گرفته است و مانند حضور آمريكايي ها غير قانوني نيست.
در خصوص نبرد آزادسازي شهر البوكمال سوريه نيز گفت: سردار قاسم سليماني فرمانده اصلي بود كه در آن شهر جنگيد و به صورت پيوسته و مرتب از جبهه هاي نبرد به ويژه در سوريه بازديد مي كرد.
الكعبي اضافه كرد، نيروهاي آمريكايي در شرق فرات در سوريه به صورت علني از داعش حمايت مي كردند.
وي تاكيد كرد، اطلاعاتي در دست است كه حكايت از آن دارد، آمريكايي ها و نيروهاي مورد حمايت آن ها، اطلاعات مربوط به نيروهاي مقاومت را در اختيارعناصر داعش قرار مي دادند.
دبير كل جنبش نجبا گفت: با جود حضور پراكنده عناصر باقي مانده داعش در عراق و سوريه اما اين گروه تروريستي به لحاظ نظامي در اين دو كشور ساقط شده است.
وي اضافه كرد كه حضور داعش در صحراي غربي استان الانبار خطر بزرگي براي عراق به شمار مي آيد.
اكرم الكعبي همچنين در خصوص همكاري اين نيروها و نيروهاي حزب الله لبنان گفت: حزب الله به جنبش نجبا در خصوص مقابله با اشغالگري آمريكا و مقابله با داعش كمك هاي مستشاري كرده است.
وي تاكيد كرد، جنبش نجباي عراق عليه هرگونه تجاوز رژيم صهيونيستي عليه حزب الله لبنان مشاركت خواهد كرد.
دبير كل نجباي عراق گفت: ما به دولت سوريه پيشنهاد كرديم تا نيروهاي ما در آزادسازي جولان از اشغال رژيم صهيونيستي شركت كند.
كنگره آمريكا اخيرا در حمايت از گروه هاي تروريستي به ويژه داعش در عراق و سوريه، جنبش ضد تروريستي النجباء عراق را كه در كنار ساير نيروهاي الحشد الشعبي نقش كليدي در شكست داعش داشته است، به بهانه واهي انجام اقدامات تروريستي در فهرست گروه هاي تروريستي قرار داد.
كنگره آمريكا در گزارشي با بيان اتهاماتي واهي نسبت به جنبش مقاومت اسلامي نجباء اعلام كرد: تحريم‌هاي معين شده عليه جنبش حزب الله نجباء و افراد خارجي كه مسئول، مامور و يا مرتبط با آن هستند، در دوره اي 90 روزه پس از تصويب توسط رييس جمهور (آمريكا) اعمال خواهد شد.
شبك**9365**3404**مترجم: رضا ميرزائي**انتشار: محسن اسماعيلي

سرخط اخبار جهان