۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۴۲
کد خبر: 82740498
T T
۰ نفر
دومين سهميه گرند اسلم با ايستادن دخترهوگوپوش ايراني برسكوي سومي

تهران- ايرنا- ناهيد كياني هوگو پوش وزن منهاي 49 كيلوگرم ايران با شكست نماينده ميزبان در ديدار رده بندي توانست دومين سهميه دختران تكواندو كشورمان را در مسابقات گرنداِسلم بدست آورد.

به گزارش ايرنا روزپنجشنبه از فدراسيون تكواندو، پيش از كسب سهميه توسط ناهيد كياني ، زهرا پوراسماعيل با راهيابي به فينال نخستين سهيمه را به نام خود ثبت كرده بود.
نخستين دوره مسابقات 'گرند اِسلم' تكواندو اواخر سال 2017 با حضور برترين هاي تكواندو جهان به ميزباني شهر 'ووشي' چين برگزار مي‌شود.
اين رقابت‌ها با حضور بهترين‌هاي تكواندو جهان در دو گروه زنان و مردان در اوزان المپيكي برگزار و به قهرمان مسابقات 70 هزار دلار، نايب قهرمان 20 هزار دلار و نفر سوم 10 هزار دلار پاداش تعلق مي‌گيرد.
برهمين اساس براي تكميل سهميه حضور در اولين دوره مسابقات گرنداِسلم، رقابت‌هاي انتخابي براي تعيين 3 سهميه باقي‌مانده (در هر 4 وزن) اين رويداد از ساعت 4:30 بامداد امروز (پنجشنبه) به وقت تهران در سالن «تاي هو» شهر 'ووشي' چين ادامه شده است كه ناهيد كياني در اين رقابت‌ها موفق شد بر سكوي سومي بايستد.
اين رقابت ها به مدت دو روز ادامه دارد.
كياني در اولين مبارزه خود «ليانگ ونلي» از چين را 17 بر 6 از پيش رو برداشت. در دومين پيكار حريف ديگري از ميزبان را 17 بر 8 شكست داد و به مرحله نيمه نهايي راه پيدا كرد.
وي در اين مرحله «تاميك كريستينا» از كرواسي دارنده مدال برنز قهرماني جهان 2017 را پيش رو داشت كه نتيجه 9 بر 6 واگذار كرد تا راهي ديدار رده بندي شود.
كياني در ديدار رده بندي نماينده چين را 6 بر 5 مغلوب خويش ساخت و به اين ترتيب موفق شد سهميه حضور در مسابقات گرنداِسلم را بدست آورد.
مهرو كمراني به عنوان سرمربي تكواندو كاران زن كشورمان را هدايت مي كند و ريحانه فولاني نيز به عنوان مربي وي را ياري مي دهد.
رقابت هاي انتخاب گرند اسليم در چين از سري مسابقات G1 است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتيب 10، 6 و 3.6 امتياز در راستاي افزايش رنكينگ المپيكي تعلق مي‌گيرد.
براي آگاهي از آخرين اخبار ورزش ايران و جهان با كانال ايرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شويد.
ورزشي *1724*1828
خبرنگار : خديجه روزبهاني * انتشار: حسين فتح الهي

سرخط اخبار ورزش