نگاهی به وضعیت سهمیه مدعیان کشتی آزاد در پاریس/ ایران دومین مدعی، هند و ترکیه زیر خط فقر!

تهران- ایرنا- کشتی آزاد ایران درحالی به‌عنوان تنها کشور دارنده ۵ سهمیه المپیک راهی پاریس خواهد شد که نگاه آماری به وضعیت سهمیه کشورهای مدعی در المپیک ۲۰۲۴ خالی از لطف نیست؛ آماری که نشان می‌دهد ترکیه و هند به ترتیب تنها با ۲ و یک سهمیه در پاریس با حریفان سرشاخص خواهند شد!

به گزارش ایرنا، با بسته شدن پرونده مسابقات انتخابی المپیک در رشته کشتی، تکلیف ۹۷ سهمیه المپیک توزیع شده المپیک پاریس در کشتی آزاد مشخص شد.

سرنوشت ۹۷ سهمیه کشتی آزاد درحالی تعیین شده که ۱۶ سهمیه المپیک در هر کدام از اوزان ۶ گانه المپیک توزیع شده و تنها در وزن ۷۴ کیلوگرم ۱۷ سهمیه المپیکی به آزادکاران تعلق گرفته است. سهمیه هفدهم این وزن به تیم پناهندگان اهدا شده است.

جالب است بدانید ایران تنها کشوری است که در کشتی آزاد موفق به کسب ۵ سهمیه المپیک در اوزان ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم شده و تنها در وزن ۵۷ کیلوگرم شانس حضور در المپیک از دست رفته است.

در این بین اما نگاهی به وضعیت کسب سهمیه المپیک توسط کشورهای شاخص و مدعی در رشته کشتی آزاد هم خالی از لطف نیست.

روسیه، جمهوری آذربایجان و آمریکا سه کشوری هستند که موفق به کسب ۶ سهمیه کامل المپیک در کشتی آزاد شده‌اند؛ کاری که از عهده بسیاری دیگر از کشورها برنیامد.

پس از روسیه، جمهوری آذربایجان، آمریکا و ایران که در صدر مدعیان و رکوردداران کسب سهمیه المپیک در پاریس هستند، گرجستان و ژاپن با ۴ سهمیه، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان و کوبا هر کدام با ۳ سهمیه قرار دارند.

ماجرا اما آن‌جا جالب‌تر می‌شود که بدانید دو کشور مدعی ترکیه و هند که همواره دست قدری در کسب مدال در تورنمنت‌های سطح بالای کشتی جهان دارند، این بار با ناکامی عجیبی مواجه بودند.

چراکه ترکیه برای سی‌وسومین دوره المپیک تنها موفق به کسب ۲ سهمیه شده و هند نیز تنها با یک سهمیه راهی پاریس خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha