۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۹
کد خبر: 82740321
T T
۰ نفر
جانشين ستاد بحران: كانكس و چراغ برقي نياز اصلي زلزله زدگان كرمانشاه

كرمانشاه- ايرنا- جانشين ستاد مديريت بحران استانداري كرمانشاه يكي از مهمترين نيازهاي فعلي زلزله زدگان استان را كانكس و چراغ برقي اعلام كرد و از مردم و خيرين خواست اگر بنا به كمك به زلزله زدگان دارند در زمينه تامين اين 2 قلم كالا اقدام نمايند.

مجتبي نيك كردار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تامين كانكس براي اسكان زلزله زدگان را در دستور كار قرار داده ايم و از خيران هم درخواست مي كنيم كمك هاي خود را به سمت خريداري اقلام مورد نياز مانند كانكس و چراغ برقي سوق دهند.
وي اظهار كرد: بنياد مسكن گزينه هايي براي اسكان موقت زلزله زدگان اعلام كرده و مردم در انتخاب نحوه اسكان كه در كانكس و يا اتاقك هاي 12 متري اسكان يابند مختار هستند.
وي گفت: بنياد مسكن متولي اسكان در مناطق زلزله روستايي است و مردم با هماهنگي بنياد مي توانند براي محل اسكان موقت خود تصميم گيري كنند و بنياد مسكن نيز حمايت مي كند.
وي همچنين گفت: هر خانواده اي هم كه تمايل در كانكس اسكان موقت يابد، كانكس براي آنها تهيه و نصب مي كنيم.
او سردسير بودن، كوهستاني بودن، دورافتاده بودن و خانواده هايي كه سرپرست خانوار يا يكي از اعضاي خانواده را از دست داده اند را در اولويت واگذاري كانكس اعلام كرد و گفت: كانكس ها را براساس اين اولويت ها در روستاها توزيع مي كنيم.
جانشين ستاد مديريت بحران استانداري كرمانشاه در ادامه گفت: براي نحوه تهيه كانكس ها و نصب آن ها در مناطق زلزله زده با قرارگاه شهيد جعفري مستقر در كرمانشاه در حال مذاكره هستيم كه به محض نهايي شدن موضوع آن را اطلاع رساني مي كنيم.
نيك كردار افزود: تاكنون نحوه خريداري و يا تهيه و حمل اين كانكس ها به مناطق زلزله زده نهايي نشده و به محض نهايي شدن جزئيات آن را به اطلاع مردم مي رسانيم.
وي اما گفت كه مردم مي توانند كانكس ها را خريداري و با هماهنگي سپاه كه متولي ساماندهي مناطق زلزله زده روستايي است در اختيار مردم اين مناطق قرار دهند.
او يكي ديگر از نيازهاي فعلي مردم مناطق زلزله زده را چراغ هاي برقي 500 واتي دانست و گفت: با توجه به سردي هوا و نبود امكانات گرمايشي از مردم و خيرين درخواست تهيه چراغ هاي برقي را داريم.
او اضافه كرد كه افرادي كه علاقه مند به تهيه اين چراغ ها هستند آن را تحويل هلال احمر دهند تا بين زلزله زدگان توزيع شود.
زلزله 7.3 ريشتري 21 آبان در 11 كيلومتري بخش ازگله، 32 كيلومتري شهرستان سرپل ذهاب در غرب مركز كرمانشاه رخ داد كه تاكنون 444 كشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
اين زلزله به هفت شهرستان و بيش از يك هزار روستاي استان كرمانشاه خسارت وارده كرده است.
در اين زلزله حدود 30 هزار واحد مسكوني به طور كامل تخريب و يا دچار خسارت كلي و جزئي شده است.
8066/3033 خبرنگار:فرزاد نويدي ** انتشاردهنده:علي مولوي

سرخط اخبار استان‌ها