۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۲۱:۵۲
کد خبر: 82735786
T T
۰ نفر
نشست فوق العاده وزیران خارجه اتحادیه عرب پایان یافت

تهران- ایرنا- نشست فوق العاده وزیران امور خارجه اتحادیه عرب در غیاب برخی از وزیران خارجه این اتحادیه در قاهره پایتخت مصر پایان یافت.

به گزارش یكشنبه شب ایرنا به نقل از رسانه های عربی، دراین نشست كه به درخواست عربستان و به بهانه شلیك موشك بالستیك انصارالله یمن به ریاض و با هدف بررسی راه های مقابله با ایران برگزار شد، وزیران خارجه قطر، لبنان، عمان، امارات، الجزایر و عراق حضور نداشتند.
در این نشست، دبیركل اتحادیه عرب مدعی شد: ایران عامل ادامه بحران در یمن است به طوریكه موشك در اختیار حوثی ها قرار می دهد.
احمد ابوالغیط افزود : ایران تلاش می كند یمن خاری در گلوی عربستان و كشورهای عربی باشد و از حالت ضعف سیاسی یمن برای اهداف خود استفاده می كند.
وی در ادامه ادعاهای خود گفت: شبه نظامیان حوثی 332 موشك بالستیك از زمان آغاز درگیری ها در یمن شلیك كرده كه 76 موشك آن به سمت عربستان شلیك شده است. بر كسی پوشیده نیست كه این موشك ها از یك منبع واحد به دست آن ها می رسد و آن ایران است.
پیش از این نشست عادل الجبیر، خالد بن احمد آل خلیفه، سامح شكری وزیران امور خارجه عربستان، بحرین و مصر و انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات جلسه كمیته چهارجانبه موسوم به دخالت های ایران در امور كشورهای عربی را با حضور احمد ابوالغیط دبیر كل اتحادیه عرب برگزار كردند. شركت كنندگان در این جلسه گزارشی از آنچه «دخالت های ایران در امور داخلی كشورهای عربی» نامیدند، تهیه و برای بررسی به نشست وزیران امور خارجه اتحادیه عرب ارایه كردند.
در نشست فوق العاده وزیران خارجه اتحادیه عرب وزیران خارجه عربستان و بحرین و دبیر كل این اتحادیه در راستای ایران هراسی در منطقه و ادعاهای نخ نما شده علیه جمهوری اسلامی مسائلی را مطرح و بار دیگر ایران را به دخالت در كشورهای عربی متهم كردند.
شبد**1480*9122*مترجم:غلامرضا رفیع**انتشار دهنده: مهدی نعمتی
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست