۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۳۷
کد خبر: 82735619
T T
۰ نفر
نمايشگاه عكس در مسير دلدادگي در بندرعباس گشايش يافت

بندرعباس-ايرنا - نمايشگاه عكس در مسير دلدادگي در نگارخانه زنده ياد كوروش گرمساري بندرعباس با حضور جمعي از مسئولان و هنرمندان استان هرمزگان گشايش يافت.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا، رئيس حوزه هنري هرمزگان در مراسم گشايش اين نمايشگاه گفت: اين نمايشگاه تا روز چهارشنبه يكم آذر ماه ازساعت 18 تا 20 پذيراي عموم مردم است.
انوشيروان پيش دار با اشاره به اينكه نمايشگاه در مسير دلدادگي شامل 2بخش است، افزود: بخش نخست اين نمايشگاه شامل آثاري از عكس هاي منتخب پياده روي اربعين است كه توسط مصطفي كريمي از عكاسان برجسته حوزه هنري گرفته شده است.
وي بيان داشت: پياده روي زائران نجف تا كربلا در اربعين حسيني به عنوان بزرگترين رويداد جهان شيعه هر سال با حضور ميليوني عاشقان اباعبدالله از سراسر دنيا برگزار مي شود، به همين علت ، ضروري است اين رويداد بزرگ را در نگاه انسان‌هاي آزاده جهان به تصوير بكشيم.
رئيس حوزه هنري هرمزگان اظهار كرد: بخش دوم اين نمايشگاه شامل توليدات هنرمندان كارگاه عكس حوزه هنري استان هرمزگان مي باشد.
وي گفت: در اين بخش عكاساني از جمله محمد رضا مرادي ، محمد اكبري زاده ، علي عباس زاده ، زينب شاهي ، ساغر لشكري ، علي شهيدي زاده و مسعود صادقي عزاداري مردم هرمزگان و فضاي سنتي استان در ماه محرم را به تصوير كشيده اند.
وي اضافه كرد: اين نمايشگاه فرصتي است براي عرض ارادت هنرمندان به ساحت سرور شهيدان عالم و ترسيم كننده برترين اثر انساني، يعني 'شهادت' است.
وي گفت: بروز و ظهور احساس هنرمند متأثر از واقعه كربلا، نقش و طرحي زيبا و حس‌برانگيز است كه هر بيننده‌ي رشد يافته در مكتب ايثار و ازخودگذشتگي را از خود بي‌خود مي‌كند و تعبير و مفهومي تازه را در دايره‌المعارف ديني او رقم مي‌زند.
گفتني است در دهه نخست محرم نيز نمايشگاه عكسي به همين عنوان مسير دلدادگي'در بندرعباس برگزار شد و بعد از آن در شهرهاي پارسيان هرمزگان، اهواز و كشور عراق برگزار شد.
7195/6048
خبرنگار:رقيه غلامي زاده**انتشار دهنده:خليل تنيده

سرخط اخبار استان‌ها