پيامبر اسلام (ص) و امام حسن مجتبي (ع) به دنبال ايجاد وحدت و محبت در جامعه اسلامي بودند

قم- ايرنا- عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز گفت: از دستاوردهاي پيامبر اسلام (ص) و امام حسن مجتبي(ع) ايجاد وحدت، صميميت،محبت و ولايت در جامعه اسلامي بودند.

حجت الاسلام والمسلمين سيد رضا اكرمي روز جمعه درگفت وگوبا خبرنگار ايرنا خاطرنشان كرد: سيره و منش پيامبر اسلام (ص) و امام حسن مجتبي (ع)، عمل به قرآن كريم بود و اگر ما قرآن را در زندگي و فعاليت هاي اجتماعي معيار و ميزان قرار داده و به آن عمل كنيم به سيره اين بزرگان عمل كرديم.
وي ادامه داد: ما بايد راه آن بزرگان را ادامه دهيم و مشكلات مسلمانان نيز ناشي از بي توجهي به اين راه و روش سعادتمندانه است.
وي گفت: پيامبر بزرگ اسلام (ص) با مجاهدت هاي خود، دين اسلام را به مردم معرفي و در جامعه فراگير كرده و امام حسن مجتبي (ع) نيز در عصر خود همان راه، روش و سيره پيامبر را ادامه دادند تا جامعه اسلامي به سمت سعادت پيش برود.
اكرمي با اشاره به ضرورت هوشياري در مقابل دشمنان خاطرنشان كرد: در شرايطي كه امروز ما با دشمنان خارجي زيادي مواجه هستيم كه دنبال بهانه جويي و فتنه انگيزي هستند، و روزي جنگ هشت ساله را بر ما تحميل و زماني نيز با تحريم و جنگ هاي نيابتي عليه ما توطئه مي كنند، بايد هوشيار و بيدار باشيم و بهانه دست دشمن ندهيم.
استاد حوزه هاي علميه يادآورشد: نقطه برجسته در زندگي حضرت امام حسن مجتبي (ع) ماجراي صلح ايشان است، كار انسان عاقل تنها تشخيص خوب و بد نيست، بلكه عاقل كسي است كه اگر دو شر، دو فساد و فتنه در جامعه ايجاد شده، از بين آنها آنچه فساد و فتنه او كمتر است را انتخاب كند و با تدبير با آنها برخورد نمايد.
اكرمي بيان داشت: ما امروز روش آمريكا و اروپايي ها را مي دانيم و ارتجاع منطقه نيز دنبال جنگ نيابتي است و ما مراقب باشيم از آنها رودست نخوريم.
حضرت محمد(ص)در سال عام الفيل (570 ميلادي) در ماه ربيع الاول در خانه عبدالله ابن عبدالمطلب پسر عبدالمطلب و بانو آمنه بنت وهب ديده به جهان گشود و به خاطر ويژگي هاي اخلاقي و رفتاري به نام هاي رسول اللّه، نبي اللّه، مصطفي، محمود، امين، امّي، خاتم، مزّمل، مدّثر، نذير، بشير، مبين، كريم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشّر، منذر، مذكّر، يس، طه‏ لقب يافت.
پيامبر مهرباني ها در سن 25 سالگي با اين بانوي بزرگوار خديجه بنت خويلد ازدواج كرد و يگانه دخترش فاطمه الزهرا(س) متولد شد و با تعليم و تربيت در مكتب وحي پيامبر به پيشواي اول شيعيان امام علي(ع) ازدواج كرد و سلسله امامت و ولايت از نسل ايشان ادامه يافت.
پيامبر اكرم درسال 11 بعثت، آخرين حج خود را با عنوان حجة الوداع انجام داد و دربازگشت در منطقه اي به نام غديرخم از همين سفر پيامبر به امر خداوند امام علي(ع) را به عنوان امام و ولي مردم بعد از خود منصوب كرد و سرانجام در بيست و هشتم ماه صفر سال يازدهم هجري از دنيا رفت.
امام حسن مجتبي(ع) نيز از سلسله امامت و ولايت اولين فرزند علي(ع) و فاطمه(س)به دنيا آمد، آن حضرت ازنـظـراخـلاق و روش و سـيـادت، شـبـيـه تـريـن مـردم بـه رسـول خـدا (ص) بود و لقب هاي او سبط، سيد، زكي ، مجتبي است كه از همه معروفتر (مجتبي ) مي باشد.
امـام حـسـن (ع) در روز 28 صـفـر سـال پـنـجـاه هـجـري در حـالي كـه 48 سـال از عـمـرش مـي گـذشـت به تحريك معاويه بدست همسر خود (جعده ) مسموم و شهيد و در بقيع مدفون شد.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمينان ** انتشار- جعفرمسلمي

سرخط اخبار استان‌ها