۲۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۵۳
کد خبر: 82733363
T T
۰ نفر
فرمانده سپاه ثارالله كرمان: آمريكا شناسي بايد در دستور كار قرار گيرد

كرمان - ايرنا - فرمانده سپاه ثارلله استان كرمان گفت: آمريكا شناسي بايد در دستور كار قرار گيرد و افرادي كه تريبون در دست دارند در اين زمينه خيلي مي توانند اثرگذار باشند.

به گزارش ايرنا سردار غلامعلي ابوحمزه روز پنجشنبه در نشست خبري به مناسبت هفته بسيج افزود: اصحاب رسانه به عنوان خواص جامعه بايد در موضوع جريان شناسي جريان هاي داخل انقلاب و نسبت به توطئه هاي آمريكا، آگاهي هاي خود را بالا ببرند زيرا انسان تا ساخته نشود جامعه ساخته نمي شود و همه بايد روي سازندگي خود كار كنند.
وي تصريح كرد: با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري مبني بر اينكه دشمن شماره يك ما آمريكا است، موضوع آمريكاشناسي در هفته بسيج با تهيه كتابي در اين زمينه و تبيين توطئه هاي آمريكا در كشورها و ايران و شرايط شكل گيري خود آمريكا كه كمتر مورد توجه قرار گرفته، مد نظر است.
وي بيان كرد: برنامه هاي هفته بسيج از 29 آبان آغاز مي شود و تا پنجم آذر ادامه دارد و شعار هفته بسيج امسال بسيج انقلابي و خدمتگذار است.
وي برگزاري مسابقه كتابخواني فرهنگ برهنگي و برهنگي فرهنگي نوشته حداد عادل، ديدار با خانواده شهداي مدافع حرم، همايش علمي كردن كشاورزي، هم انديشي بسيج حوزه و دانشگاه، مراسم عطرافشاني در مزار شهدا، مجموعه حضور سازمان يافته بسيجيان در نماز جمعه را از ديگر برنامه هاي هفته بسيج اعلام كرد.
فرمانده سپاه ثارالله استان كرمان گفت: نشست حمايت از توليد داخلي، بازديد از مراكز كارخانجات، تجليل از فعالان برتر اقتصادي، اعزام تيم هاي پزشكي به مناطق محروم، كمك به محرومين به نقاط هدف با قرارگاه محروميت زدايي از جمله برنامه هاي هفته بسيج است.
وي افزود: حدود 70 روستا در سه منطقه شهداد، ريگان و عنبرآباد را براي محروميت زدايي و پيگيري راه و مسجد و مشكلات آنها در خصوص خانه عالم و ساير مسائل در دستور كار گذاشته ايم.
سردار ابوحمزه با بيان اينكه قرارگاه خاتم الانبيا (ص) ساخت حدود 50 خانه براي محرومان را در دستور كار داده است ادامه داد: در خود كرمان نيز پروژه هايي در راستاي خدمت به مردم توسط بسيج و سپاه انجام مي شود.
وي بيان كرد: حماسه شكوه پايدار با تجمع بسيجيان در هر شهر به صورت جداگانه و در كرمان در محل مصلي امام علي (ع) همزمان با هفته بسيج برگزار مي شود.
فرمانده سپاه ثارلله استان كرمان به برگزاري دومين جشنواره رسانه اي ابوذر با موضوعات مختلف در آذرماه، برگزاري كنگره سرداران و 6 هزار و 500 شهيد استان در اواخر بهمن سال آينده هم اشاره كرد.
وي گفت: امسال 30 هزار نفر به اردوهاي راهيان نور اعزام مي شوند كه يك سوم اين سهميه متعلق به بسيج دانش آموزي است و تاكنون سه هزار نفر را با كمك آموزش و پرورش اعزام كرديم.
سردار ابوحمزه با بيان اينكه در هر عرصه اي انقلاب تهديد شود سپاه بايد ورود كند اظهار كرد: سعي كرديم روحيه مطالبه گري را در مردم و مسئولان زنده كنيم و برخورد با مفاسد اقتصادي توسط دستگاه امنيتي و قضايي استان دنبال مي شود.
وي گفت: تلاش هايي در زمينه اقتصاد مقاومتي داريم تا مرحله به مرحله استان را به نقطه اي كه شأن مردم استان است، برسانيم و از ظرفيت ها بايد به خوبي استفاده شود.
وي تاكيد كرد: بعضي شبهه ايجاد مي كنند كه سپاه باعث فرار سرمايه ها مي شود در حاليكه ما با انجام كارهاي توليدي و سرمايه گذاري قانوني كه در جهت خدمت به مردم باشد، مخالف نيستيم بلكه كمك و مساعدت هم مي كنيم.
سردار ابوحمزه ادامه داد: بعضي جو ايجاد نكنند كه سپاه مخالف توليد و اشتغال است، ما با سوء استفاده مالي، بي قانوني و آنچه زمينه عدم پاسخگويي به مردم و نگفتن مطالبات مردم باشد، مخالف هستيم.
وي تاكيد كرد: با خدا و شهدا معامله كنيد و با هر سليقه سياسي كه هستيد، روي مشكلات اصلي استان وحدت رويه داشته باشيد و اگر يك رسانه بخواهد انقلابي فكر كند، انقلابي عمل كند و انقلابي بماند، بايد اينها را بگويد.
وي با اشاره به زلزله در استان كرمانشاه گفت: سپاه ثارالله استان كرمان مسئول بازسازي 2 روستا در دهستان بان زرده از توابع دالاهو را برعهده دارد كه اين 2 روستا 241 خانوار و 943 نفر جمعيت دارند و منازل آنان از 20 تا 100 درصد ويران شده و تا 20 روز آينده بايد خدمات اوليه بهداشتي و معيشتي را براي آنان فراهم كنيم و سپس ظرف مدت 2 تا سه ماه سرپناه مناسب براي آنان فراهم كنيم.
فرمانده سپاه ثارالله استان كرمان افزود: عمده اقلام مورد نياز براي اين 2 روستا پلاستيك 12 متري، پتو، فرش، زيلوهاي 6 متري، مواد بهداشتي، پوشاك، ميوه و خشكبار است.
نشست خبري فرمانده سپاه ثارلله استان كرمان با حضور جمعي از اصحاب رسانه و مطبوعات كرمان در محل موزه دفاع مقدس برگزار شد.
خبرنگار: داود رجبي بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسني*
7437/3029

سرخط اخبار استان‌ها