۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۱۶
کد خبر: 82727215
T T
۰ نفر
تاكید استاندار تهران بر ایجاد زیرساخت های طرح جایگزینی موتورسیكلت های برقی

تهران ـ ایرنا ـ استاندار تهران بر تسهیل خرید موتور سیكلت های برقی و تامین و ایجاد زیرساخت های اجرای طرح جایگزینی این موتورسیكلت ها با موتورسیكلت های بنزین سوز در سطح شهر تهران تاكید كرد.

به گزارش ایرنا، محمدحسین مقیمی روز یكشنبه در نشست كارگروه استانی كاهش آلودگی هوا افزود: ایجاد مراكزی برای شارژ موتورسیكلت های برقی در سطح شهر تهران برای اجرای این طرح(جایگزینی موتورسیكلت های بنزینی) كه نقش مهمی در كاهش آلودگی هوای پایتخت دارد، ضروری است.
وی تصریح كرد: دراین زمینه همه دستگاه های اجرایی مرتبط در طرح كاهش آلودگی هوای كلانشهر تهران و سایر شهرستان های استان باید به وظایف خود برای كاهش آلودگی هوا عمل كنند.
استاندار تهران اظهار كرد: افزایش كیفیت سوخت خودروها تاثیر چشمگیری بر بهبود وضعیت هوا داشته كه باید روند ارتقای كیفیت سوخت همچنان ادامه یابد.
مقیمی، ارتقای كیفیت بنزین یورو 4 به یورو 5 و طرح جایگزینی موتور سیكلت های برقی با بنزین سوز را در ارتقای كیفیت هوا موثر ارزیابی كرد و افزود: محیط زیست به عنوان دبیر این كارگروه با اختیارات تام وظیفه نظارت و دریافت گزارش را از نهادها در زمینه كاهش و پایش آلودگی هوای تهران دارد.
استاندار تهران گفت: ریزگردهایی كه برخی روزها تهران را تحت تاثیر قرار می دهد نیز باید كنترل شده و دستگاه های مرتبط به وظایف خود در این زمینه به خوبی عمل كنند.
وی با بیان اینكه موضوع محیط زیست امر جدی و مهمی است گفت: شهرستان های استان تهران با مسئولیت فرمانداری ها و دبیری شهرداری ها باید نسبت به ارتقای سرانه فضای سبز در قالب طرح جامع اقدام كنند.
نشست كارگروه استانی كاهش آلودگی هوا با حضور روسا و نمایندگان دستگاه های ذیربط با هدف بررسی میزان پیشرفت طرح های كلان و اسناد مصوب در این زمینه به ریاست مقیمی استاندار تهران برگزار شد.
تهرام 6139**1625
خبرنگار: محمد بیدارمنش - انتشار: محسن فتاحی
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه