۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۷:۰۳
کد خبر: 82726898
T T
۰ نفر
الخبر:الجزاير به زودي نخستين ماهواره خود را به فضا پرتاب مي كند

الجزيره-ايرنا- پايگاه خبري روزنامه«الخبر» الجزاير نوشت: الجزاير خود را براي پرتاب نخستين ماهواره خود به فضا از خاك چين آماده مي كند.

به گزارش ايرنا، اين پايگاه خبري به نقل از رسانه هاي چيني نوشت: الجزاير اين ماهواره را براي اهداف نظامي و راهبردي به فضا پرتاب مي كند.
منابع چيني اعلام كرده اند ماهواره ' كوم ست -1' از الجزاير در مقابل هرگونه تلاش براي جاسوسي حفاظت مي كند.
پايگاه خبري «وطن» نيز نوشت: دو مركز مراقبت در شهرهاي «المديه» و «ورقله» الجزاير براي كنترل اين ماهواره توسط كارشناسان الجزايري كه در چين آموزش ديده اند، ساخته شده است.
اين پايگاه خبري الجزايري و ديگر رسانه هاي عربي كه اين خبر را نقل كرده اند، اشاره اي به جزئيات بيشتر اين خبر نكرده اند.
مغرب همسايه غربي الجزاير كه مقام هاي دو كشور اين روزها وارد جنگ لفظي با هم شده اند،بامداد چهارشنبه گذشته ماهواره اي به نام «محمد ششم 1» با كمك فرانسوي ها ازجزيره «گويان »به فضا پرتاب كرد و قرار است ماهواره ديگري تخت نام «محمد ششم 2» در سال 2018 ميلادي به فضا پرتاب كند. اين كشور در سال 2001 نيز ماهواره اي به نام «زرقاء يمامه» با كمك كارشناسان روس از قزاقستان به فضا پرتاب كرده بود.
برخي رسانه هاي الجزايري هدف از اين اقدام مغرب را جاسوسي از الجزاير و همسايگان ديگر اعلام كردند و اين در حالي است كه مغرب هدف از آن را غير نظامي و مراقبت از مرزهاي اين كشور و مبارزه با جرايم سازمان يافته و مبارزه باقاچاق و مهاجرت غير قانوني دانستند.
خاورم **2041*شبس*1488 *خبرنگار: سيد شاهپور حسيني*انتشار دهنده: بهمن بامداد**

سرخط اخبار جهان