۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۵۱
کد خبر: 82725993
T T
۰ نفر
مشاركت مردم در برنامه هاي هفته كتاب بايد ارتقا يابد

تهران - ايرنا - معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيامي به مناسبت آغاز بيست وپنجمين دوره‌ هفته‌ كتاب، اين رويداد را ملي و متعلق به همه مردم ايران دانست و تاكيد كرد بايد به سمتي برويم كه ميزان مشاركت مردم در شهرها و رستاهاي ايران در برنامه‌هاي اين هفته ارتقا يابد.

به گزارش ايرنا، در پيام محسن جوادي كه روز شنبه انتشار يافته، آمده است: كتاب در همه ابعاد زندگي نقش اساسي دارد. كتاب در نظم و نسق دادن به علم و دانش و نيز بسط و گسترش ايمان و دين داري از جايگاهي موثر برخوردار است. از اين روست كه كتاب را مي‌توان پايه و اساس پيشرفت دانست و ميزان توجه به آن را معياري براي توسعه يافتگي يك جامعه برشمرد.
وي مي افزايد: از اين روي تعريفِ هفته‌ كتاب در تقويم ايراني قابل توجه و موجب خُرسندي است به ويژه اينكه نام ايران هميشه با نام كتاب‌هاي بزرگ و سرنوشت‌ساز جهاني مانند «قانون» و «شفاي ابن سينا» و ... پيوند خورده است.
«هفته كتاب رويدادي است كه اكنون بيست وپنج سال از آغاز آن مي‌گذرد و خوشبختانه به تيترِ يكِ فعاليت‌هاي حوزه‌ كتاب و نشر در نيمه دوم سال در آمده و محوري براي اتصال برنامه‌هاي مهم در اين حوزه شده است.»
معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه مي دهد: كتابگردي، جشنواره‌ كتاب سال دانشجويي، نمايشگاه كتاب دانشگاهي، مراسم تجليل از كتابداران برگزيده، جشنواره كتاب و رسانه، جشنواره تقدير از مروجان كتاب، مراسم اهداي نشان دهخدا، زنگ كتاب در مدارس، برپايي نمايشگاه هاي كتاب در مدارس، نذر كتاب، نشست‌هاي هم‌انديشي اصحاب نشر و كتاب، نشست‌هاي نقد كتاب و بسياري از برنامه‌هايي كه ذكر و شمار آن از عهده خارج است همه به نام هفته‌ي كتاب برگزار مي‌شود. بر اين اساس دقت در برنامه‌ريزي و برگزاري برنامه‌هاي هفته‌ي كتاب بسيار با اهميت است چرا كه اتخاذ رويكردهاي صحيح و كاربردي مي‌تواند با همراهي و مشاركت به دست آمده در اين هفته سرمايه‌اي مهم براي حوزه‌ي كتاب و نشر باشد.
جوادي مي افزايد: تمركززدايي از فعاليت‌هاي هفته كتاب و مردمي بودن آنها از جمله رويكردهاي مهم و اساسي در برنامه‌هاي هفته‌ي كتاب است چرا كه هفته‌ي كتاب برنامه‌اي ملي بوده و متعلق به همه‌ي مردم ايران است و بايد به سمتي برويم كه ميزان مشاركت مردم در شهرها و رستاهاي ايران در برنامه‌هاي اين هفته ارتقا يابد تا شعار «آينده‌ي روشن با جامعه‌ي كتابخوان» محقق شود. انشاالله.
بيست وپنجمين دوره‌ هفته‌ كتاب از 20 تا 26 با شعار «اينده روشن با خانواده كتابخوان» برگزار مي شود.
فراهنگ ** انتشار: اميد غياثوند
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ