۱۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۴۵
کد خبر: 82725193
T T
۰ نفر
ترامپ در جمع رهبران جهان بر تشدید اقدامات حمایتی از اقتصاد آمریكا تاكید كرد

كوالالامپور- ایرنا- دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا در سخنانی در 25 امین اجلاس سران سازمان همكاری های اقتصادی آسیا- پاسفیك 'اپك' بر تشدید اقدامات حمایتی از اقتصاد آمریكا در جهان تاكید كرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا دونالد ترامپ پس از سفر به سه كشور كره جنوبی، ژاپن و چین برای شركت در 25 امین اجلاس سران اپك ساعتی پیش وارد ویتنام شد.
ترامپ در سخنرانی اش كه به طور مستقیم از رسانه های مختلف آسیایی و آمریكایی به طور همزمان پخش می شد، گفت: موضوع اصلی این است كه باید تجارت در سازمان اپك منصفانه باشد . اكنون انتظار داریم بازارهای اپك به صورت بیشتر بر روی اقتصاد آمریكا باز باشد. برای سالیان طولانی آمریكا اقتصاد خود را به روی كشورهای خارجی باز كرده بود و این كشورها با كمترین محدودیت وارد بازارهای آمریكا شده اند.
رئیس جمهوری آمریكا ادعا كرد: شغل و صنعت از امریكا به بسیاری كشورها رفته درحالیكه فرصت ها برای آمریكا از بین رفته است.
وی با بیان اینكه چین و یا كشورهای دیگر را برای استفاده از فرصت های آمریكا مقصر نمی داند گفت كه اكنون آمریكا در پی ان است كه تجارت منصفانه ای با كشورهای مختلف جهان و از جمله اعضای اپك داشته باشد.
ترامپ با انتقاد از رویه دولت های پیشین آمریكا افزود: دولت های قبلی برای ایجاد وضعیت بهتر تجارت آمریكا اقدامی انجام نداده اند اما اكنون این موضوع اولویت اصلی آمریكاست.
وی در حضور رهبران 21 كشور عضو سازمان همكاری های اقتصادی آسیا- پاسفیك گفت: پیام من به شما این است باید روابط تجاری در این سازمان به نفع آمریكا و كشورهای عضو باشد و باید مناسبات در این زمینه تغییر كند.
ترامپ افزود: آمریكا به هیچ عنوان دیگر به دنبال ورود به توافق های بزرگتر نیست.به استقلال و حاكمیت كشورهای شما احترام می گذاریم اما رویای آسیا- پاسفیك اگر بخواهد محقق شود نیازمند عملكرد ماست.
وی با این ادعا كه روز سرقت مالكیت معنوی و فساد به پایان رسیده ازكشورهای اعضای اپك خواست تا بازارهای خود را بیش از گذشته به روی آمریكا باز كنند.
تهدید دوباره كره شمالی توسط ترامپ
'دونالد ترامپ' در بخشی از سخنان خود به مسئله كره شمالی تاكید كرد و خطاب به رهبر كره شمالی گفت كه آینده این منطقه نباید گروگان یك دیكتاتور فاتح خشونت و تهدید هسته ای باشد.
وی همچنین به سخنان خود در كره جنوبی كه در آن بر اتحاد بین واشینگتن و سئول در قبال كره شمالی تاكید كرده بود، اشاره كرد و گفت: هر قدمی كه كره شمالی در جهت داشتن سلاح های بیشتر بر می دارد یك قدم به سوی خطرات بیشتر و بیشتر است.
'ترامپ' تاكید كرد انسان های متمدن باید متحد شوند تا بر تروریست ها و افراط گرایان در جامعه غلبه كنند.
بیست و پنجمین اجلاس اپك در روزهای 4 تا 11 نوامبر در ویتنام در سه سطح كارشناسی ، وزیران و سران برگزار شده است. اجلاس سران 21 كشورهای عضو مجمع همكاری اقتصادی آسیا — اقیانوس آرام در روزهای 10 و 11 نوامبر( 19 و 20 آبان) در شهر ' دا نانگ ' ویتنام در حال برگزاری است .این دومین بار است كه ویتنام میزبانی اجلاس رسمی اعضای اَپِك را بر عهده دارد.
آساق** 241**1599 ** 1908
ناشر : افشار دارابی

سرخط اخبار جهان