۱۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۱۷
کد خبر: 82718247
T T
۰ نفر
امام جمعه تبريز: استكبارستيزي مردم ايران اعتقادي و ملي است

تبريز- ايرنا- نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز گفت: استكبارستيزي و مبارزه با هرگونه مظاهر استعماري و استكباري مردم ايران اسلامي، مقوله اي اعتقادي و ملي است كه هيچگاه خدشه دار نخواهد شد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام محمدعلي آل هاشم در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تبريز با اشاره به فرا رسيدن يوم الله 13 آبان و و روز مبارزه با استكبار جهاني، يادآور شد: كساني كه به دنبال زدودن خصيصه استكبارستيزي ملت آگاه و هوشيار ايران بوده و به بهانه هاي مختلف قصد كمرنگ كردن آنرا دارند، سخت در اشتباه هستند.
وي با تاكيد بر اينكه مردم ايران در هر شرايطي استكبارستيز بوده و خواهند بود، 13 آبان را به دليل حوادث مختلف اين روز از ارزش و اهميت خاصي براي ايرانيان دانست و اظهار كرد: اين روز فراموشي ناشدني در تاريخ ايران نشات گرفته از استكبارستيزي امام خميني (ره) و پيروان آن امام بزرگ بود كه در تاريخ ثبت و ضبط شد.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: 13 آبان به مستضعفان جهان آموخت كه مي توان با استكبار جهاني مبارزه كرد و پيروز شد و فقط در برابر خداي متعال بايد كرنش كرد و اين روز بزرگ انقلاب اسلامي درس هايي بزرگ براي ملت هاي مختلف عالم داد.
وي با تاكيد بر اينكه شرايط كنوني كشور تبيين و تشريح نامگذاري 13 آبان با عنوان روز مبارزه با استكبار را ضروري مي كند، از آحاد ملت و به خصوص شخصيت ها و نهادهاي تاثيرگذاري فرهنگي و اجتماعي درخواست كرد در اين زمينه كوشا باشند.
خطيب جمعه تبريز به 14 آبان روز فرهنگ عمومي نيز اشاره كرد و گفت: اين موضوع بااهميت و مهم در اركان جامعه تنها به حوزه هاي فرهنگي و اجتماعي تعلق ندارد و بايد ساير بخش ها از جمله بخش هاي اقتصادي و سياسي نيز از آن تاثيرپذير باشند.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: امسال كه با عنوان اقتصاد مقاومتي از سوي مقام رهبري تعيين شده است، بايد فرهنگ سازي لازم و كافي براي تحقق اين شعار مهم و تعيين كننده از سوي نهادهاي فرهنگي و اقتصادي و اجتماعي به ويژه رسانه هاي گروهي انجام بگيرد.
وي، ترويج مصرف كالاهاي ايراني در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي را از مصاديق فرهنگ عمومي در حوزه هاي اقتصادي كشور برشمرد و يادآور شد: در اين خصوص رسانه ها، ائمه جمعه و جماعات و مسئولان اجرايي، قوه مقننه و قوه قضائيه نقش محوري دارند.
حجت الاسلام آل هاشم، تنها راه نجات كشور از شرايط بد اقتصادي را توجه به اقتصاد مقاومتي طبق فرموده هاي مقام معظم رهبري دانست و افزود: تكيه بر توان داخلي بايد اصل اساسي در اين زمينه باشد.
خبرنگار: سيديحيي مرتضائي **انتشار: عزيزي راد
3038/518

سرخط اخبار استان‌ها