بیش از یك میلیون ویزای زایران اربعین صادر شد/ ویزای اربعین سه ماه اعتبار دارد

تهران - ایرنا- دبیر ستاد مركزی اربعین حسینی از صدور یك میلیون و 15 هزار ویزای زایران اربعین حسینی خبر داد و گفت: مردم نگران سفر به عتبات نباشند ویزای صادره تا سه ماه برای خروج اعتبار دارد.

مجید آقا بابایی شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اكنون دفاتر ثابت تهران، كرمانشاه، اهواز و مشهد در حال صدور ویزای زایران اربعین حسینی هستند و از روز شنبه دفتر ورامین نیز فعالیت خود را برای رفاه هر چه بیشتر مردم آغاز خواهد كرد.
وی بیان اینكه در حال حاضر با دفتر ورامین 16 نقطه از كشور به صورت ثابت و موقت نسبت به صدور ویزا اقدام خواهد كرد، گفت: از روز شنبه ویزای زایران اربعین در نقاط تعیین شده به صورت 24 ساعته صادر و در اختیار متقاضیان سفر قرار خواهد گرفت.
آقا بابایی اظهار داشت: تنها در چند روز گذشته به دلیل تداخل جابجایی ریال با ارز برخی مشكلات جزیی رخ داده بود كه الحمدالله هم اكنون مشكل خاصی وجود ندارد و به مردم اطمینان می دهم نگران هیچ موضوعی نباشند.
دبیر ستاد مركزی اربعین حسینی با بیان اینكه هم اكنون با توجه به رفع مشكلات اداری از سوی دولت عراق مشكل صدور ویزای در كنسولگری مشهد نیز مرتفع شده و مشكلی وجود ندارد، گفت: از چند روز گذشته تاكنون حركت زایران اربعین از نقاط مختلف كشور به سمت عراق آغاز شده و پیش بینی می شود روزهای جمعه و شنبه آینده روزهای شلوغی را در نقاط مرزهای خروجی سپری كنیم.
آقا بابایی در ادامه با بیان اینكه مرز شلمچه برای خروج اتباع خارجی در نظر گرفته شده، افزود: هموطنان می توانند از مرزهای شلمچه، جذابه ، مهران و مرز خسروی وارد خاك عراق شوند.
وی با تاكید بر اینكه البته مرز خسروی پس اعلام رسمی دولت عراق كه توسط كمیته امنیتی مشترك دو كشور بازگشایی خواهد شد ، افزود: در خبرهای قبلی تاریخ بازگشایی این مرز پنجم مهر ماه اعلام شده بود كه در صورت ادامه روند موجود احتمالا در همین تاریخ به روی زایران اربعین باز خواهد شد.
دبیر ستاد مركزی اربعین به زایرانی خارجی و ایرانی فاقد ویزا و دیگر مدارك معتبر هشدار داد و گفت: در صورت مشاهده زایران خارجی فاقد مدارك معتبر این افراد از ایران اخراج شده و تحویل مسؤلان قضایی كشورشان خواهند شد و با افراد ایرانی متخلف نیز برابر قوانین جاری كشور برخورد می شود.
وی با بیان اینكه البته امسال از ورود افراد فاقد ویزا به استان های مرزی برای سفر به عراق جلوگیری خواهد شد، افزود: پلیس با هر گونه تخلفی برخورد خواهد كرد.
وی یكی از مجازاتهای تعیین شده برای افراد متخلف فاقد مدارك را ممنوع الخروج فرد خاطی برای سال آینده عنوان كرد و تصریح كرد: صدور ویزا تا دو روز قبل از اربعین ادامه خواهد داشت. وی یكی از مجازاتهای كشور عراق برای ورود غیر مجاز را شش ماه زندان اعلام كرد و گفت: دولت عراق اعلام داشته در صورت مشاهده افراد متخلف اقدام به بستن مرز خواهد كرد كه از این رو مردم باید طوری عمل كنند تا حق كسی ضایع نشده و باعث بروز مشكلات برای دیگران نشوند.
براساس اعلام مسولان مربوطه سال گذشته بیش از دو میلیون نفر از هموطنانمان برای حضور در آیین اربعین راهی عراق شدند كه این رقم پیش بینی می شود امسال به سه میلیون نفر خواهد رسید.
اجتمام 1933**3404** خبرنگار: بهروز سلطانیان**انتشار: محسن اسماعیلی
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه