۱ آبان ۱۳۹۶، ۲۳:۱۳
کد خبر: 82706154
T T
۰ نفر
استمداد مدير آموزش و پرورش نكا از خيرين براي بازسازي 28 مدرسه تخريبي

ساري - ايرنا - مدير آموزش و پرورش گفت كه 28 مدرسه اين شهرستان وضعيت مناسبي ندارد و تخريبي است و با توجه به محدوديت اعتبارات ، بازسازي آنها نيازمند ورود خيران است .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، حسين پالار دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران افزود : در كنار اين مشكل ، 17 مدرسه شهرستان هم اكنون دو نوبته است كه رفع اين چالش هم به توجه جدي مسئولان شهرستاني نياز دارد.
وي اظهار داشت : پارسال از طريق مشاركت مردمي و كمك خيران يك ميليارد تومان به آموزش و پرورش نكا كمك شد ، ولي رفع مشكلات نيازمند مشاركت بيشتر مردم و افراد نيكوكار است .
پالار از ساخت و بهسازي 2 مدرسه در سال تحصيلي جاري خبر داد و افزود : براي ساخت و تجهيز دبيرستان آيت الله هاشمي رفسنجاني و سهيد عمادي بيش از سه ميليارد تومان از محل اعتبارات ملي و استاني هزينه شده است.
وي يكي از اقدامات صورت گرفته براي فضاهاي آموزشي شهرستان را ايمن سازي برشمرد و گفت كه در تمامي مدارس دولتي شهرستان به استثناي 2 مدرسه ، اقدامات استانداردسازي و ايمن سازي مناسب انجام شده است.
او هزينه ايمن سازي مدارس نكا در سال گذشته را 800 ميليون تومان اعلام كرد و افزود كه پنج مدرسه هم امسال ايمن سازي شد.
مدير آموزش و پرورش نكا همچنين خواستار تلاش براي حفظ تنها ادوگاه ساحلي دانش آموزي شهرستان شد و گفت : اين اردوگاه تنها نقطه اشتراك شهرستان نكا با درياست كه بايد با كمك خيران و مسئولان حفظ و تلاش شود تا با كم كاري از حيطه اختيارات ما خارج نشود.
شهرستان 120 هزار نفري نكا داراي 18 هزار و 500 دانش آموز است كه در 173 مدرسه با 710 كلاس درس مشغول تحصيل هستند.
خبرنگار : مريم نظري ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
7332/1654

سرخط اخبار استان‌ها