۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۴۶
کد خبر: 82705666
T T
۰ نفر
خروج لايحه تامين امنيت زنان از پيچ قوه قضاييه تا 2ماه آينده

ساري –ايرنا- معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهور گفت: بحث لايحه تامين امنيت زنان در قوه قضاييه با قوت در حال پيگيري است و اميدواريم تا يكي دوماه آينده به سرانجام برسد.

معصومه ابتكار روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در ساري افزود: تعريف بحث خشونت، بازدارندگي در مقابل خشونت در مورد زنان و كودكان و چگونگي مواجهه با اين آسيب ها از نظر قضايي و رويه ها و شيوه ها از جمله موارد لحاظ شده در اين لايحه هستند.
**امضاي موافقت نامه طرح توليد محصولات ارگانيك
معاون رئيس جمهور در زمينه اشتغال بانوان مازندران افزود: طرح توليد محصولات ارگانيك در سال گذشته يكبار اجرا و مورد استقبال زنان روستايي و وزارت جهادكشاورزي قرار گرفت بنابراين توافق شد اين طرح با همكاري مشترك سازمان ملي استاندارد، وزارت جهادكشاورزي و معاونت زنان و خانواده رياست جمهوري در كشور و نيز مازندران ادامه مي يابد.
به گفته وي استان مازندران ظرفيت زيادي براي اجراي اين طرح دارد.
ابتكار افزود: يكي از زمينه هاي كمك كننده به بحث اشتغال و درآمدزايي خانوارها بويژه براي زنان خانه دار بحث مشاغل سبز با سرمايه اندك است كه دوره هاي تخصصي آموزشي كارآفريني در اين زمينه در حال برگزاري است .
وي گفت: از ديگر برنامه هاي اجرايي بحث توليد كمپوست است كه مي تواند به كاهش پسماند كمك كند و از طرفي به عنوان يك كود آلي جهت مصارف كشاورزي استفاده شود و نيز استفاده از انرژي خورشيدي كه مي توان با سرمايه اندك و نصب تجهيزات مربوطه در منازل اين انرژي را به برق تبديل كرد.
معاون رئيس جمهور با اشاره به ظرفيت زنان در بهره مندي از اين عرصه ها گفت: در استان مازندران نيز با تسهيلات واگذار شده در بخش مشاغل روستايي و آموزش زنان مي توان محصولات ارگانيك توليد كرد.
معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده روز دوشنبه به منظور نشست با كارآفرينان و تشكل هاي مردم نهاد مازندران، بازديد از مركز اورژانس اجتماعي ساري، بازديد از مركز خيريه زنان و كودكان بي سرپرست، شركت در جلسه شوراي اداري منطقه اي سوادكوه شمالي با حضور فرمانداران شرق و مركز استان و مديران كل استاني افتتاح نمايشگاه توانمندي بانوان و خانواده در نمايشگاه بين المللي قائم شهر در مازندران حضور يافت.
خبرنگار: فاطمه رحمتي***انتشاردهنده: محسن حسن نيا
/1899/3009

سرخط اخبار استان‌ها