۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۱۰
کد خبر: 82705400
T T
۰ نفر
رسيدگي به 133 هزار و 997 پرونده قضايي در استان قزوين

قزوين-ايرنا-دادستان عمومي و انقلاب قزوين گفت: در نيمه نخست سال جاري در محاكم قضايي استان به 133 هزار و 997 پرونده رسيدگي شده است.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي دادگستري استان قزوين، حجت الاسلام اسماعيل صادقي نياركي در جريان بازديد رئيس كل دادگستري استان از دادسراي قزوين افزود: از اين تعداد 34 هزار و 350 پرونده در دادسراي شهرستان قزوين مفتوح شده است.
وي اظهار كرد: بررسي اين تعداد پرونده به اين معني است كه 25 درصد از پرونده هاي قضايي دريافت شده در مركز استان مورد رسيدگي قرار گرفته است، در حالي كه تنها 18 درصد از امكانات استان در مركز قرار دارد.
حجت الاسلام صادقي نياركي گفت: به ازاي هر 30 هزار نفر يك شعبه تحقيق در استان وجود دارد در حالي كه خيلي از استان ها به ازاي هر 15 هزار نفر يك شعبه تحقيق دارند كه در اين خصوص نيازمند تغيير هستيم.
به گفته صادقي نياركي در استان قزوين با يك ميليون و 300 هزار نفر جمعيت تنها 44 شعبه تحقيق وجود دارد كه اين ميزان كافي نيست.
وي با بيان اينكه يكي از نيازهاي دادسراي قزوين براي ارائه خدمت بهتر به مردم فضاي مناسب است، يادآور شد: در حال حاضر فضاي دادسراي قزوين بسيار محدود و براي ارائه خدمت با تنگناهايي مواجه است كه چنين شرايطي همكاران اداري و قضايي و مردم را به زحمت انداخته است.
وي اظهار كرد: در دادسراي قزوين 41 درصد پست بلاتصدي وجود دارد كه در ارائه بهتر خدمات به مردم مشكلاتي را براي دادسرا ايجاد كرده است.
حجت الاسلام صادقي نياركي ادامه داد: همچنين در بخش اداري 49 درصد پست بلاتصدي وجود دارد كه قابل مقايسه با ميزان كاري دادسراي و تعداد مراجعه كنندگان نيست.
وي در پايان افزود: دادسراي استان با 90 كارمند و 2 هزار مراجعه كننده به طور ميانگين در رتبه نخست پاسخگويي به مردم قرار دارد.
6101*3013
خبرنگار: هادي درزي رامندي**انتشار دهنده: رضا اولادي

سرخط اخبار استان‌ها