۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۴
کد خبر: 82703206
T T
۰ نفر
حفظ وحدت بين زائران اربعين حسيني مورد توجه باشد

بيرجند - ايرنا - مسئول بعثه مقام معظم رهبري در امور حج و زيارت خراسان جنوبي گفت: حفظ وحدت بين زائران اربعين حسيني بسيار حايز اهميت است زيرا در اين راهپيمايي معنوي تعداد زيادي از مذاهب و اديان مختلف حضور دارند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام مجتبي اوحدي روز شنبه در نشست خبري حج و زيارت خراسان جنوبي ادامه داد: براساس بررسي هاي به عمل آمده حدود 50 درصد از موكب داران مسير راهپيمايي اربعين، اهل تسنن هستند و ضمن حفظ وحدت، زائران بايد قوانين موكب ها را رعايت كنند.
وي بيان كرد: در بسياري از موكب هاي عراقي عكس هايي مربوط به عراقي ها كه در جنگ با ايران حضور داشتند، نصب و از آنها به عنوان شهيد ياد شده است پس براي حفظ وحدت زائران به هيچ عنوان نبايد نسبت به اين عكس ها بي حرمتي شود.
وي گفت: خانم هاي مسن به هيچ عنوان در اين راهپيمايي شركت نكنند و خانم هاي جوان هم در صورت تمايل حتما با محارم خود حضور پيدا كنند تا با مشكلي مواجه نشوند.
حجت الاسلام اوحدي با بيان اينكه رسانه هاي مخالف از جمله وهابيت در اين مدت دائم به دنبال حاشيه سازي هستند عنوان كرد: زائران اخلاق مداري را سرلوحه كارشان قرار دهند و در هر موكبي كه هستند نماز اول وقت را به تعويق نيندازند.
وي افزود: زائران حسيني توجه داشته باشند كه ما ميهمان عراق هستيم و بايد قوانين حاكم بر آن كشور را رعايت كنيم و بدانيم كه عراق كشور امني نيست و جدا شدن از جمعيت ممكن است پيامدهاي خوبي نداشته باشد.
اربعين حسيني در صدر يكي از بزرگترين اجتماعات جهان قرار دارد كه هر سال تعداد زيادي از مسلمانان و ديگر اديان با حضور در اين راهپيمايي ارادت خود را نسبت به سرور و سالار شهيدان امام حسين (ع) ابراز مي كنند و نداي لبيك يا حسين سر مي دهند.
زائران خراسان جنوبي امسال از مرز چذابه وارد كشور عراق خواهند شد.
سايت ايرنا خراسان جنوبي: www.irna.ir/skhorasan
كانال تلگرام: irnabirjand@
*3215*3028* خبرنگار- محمدرسول ابراهيمي اسفدن*انتشار- رسول محمدحسني

سرخط اخبار استان‌ها