۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۰
کد خبر: 82703008
T T
۰ نفر
پایان انتظار 37 ساله بسكتبال زنان ایران با حضور در رقابت های آسیایی

تهران - ایرنا - تیم بسكتبال دختران نوجوان ایران فردا - یكشنبه - در چارچوب رقابت های قهرمانی آسیا مقابل نمایندگان سریلانكا قرار می گیرد. این مسابقه نخستین دیدار بسكتبالیست های دختر ایران پس از 37 سال غیبت در رقابت های بین المللی است.

اگر مسابقه پایانی بر انتظار به حق دختران و زنان بسكتبالیست ایرانی برای حضور در رقابت های بین المللی است. غیبت 37 ساله دختران بسكتبالیست ایران در رقابت های بین المللی تلاش مضاعفی را برای پر كردن فاصله بسكتبال زنان ایران با سایر كشورها می طلبد.
زنان بسكتبالیست ایرانی باید با كمك و حمایت چند برابری فدراسیون بسكتبال علاوه بر داشتن برنامه های اردویی منظم برای همه رده های سنی، در رقابت های بین المللی شركت كنند تا تا علاوه بر كسب تجربه، رده بندی خود را در آسیا و جهان ارتقا دهند.
دختران بسكتبالیست ایران در چند ماه گذشته 6 مرحله اردو را با همكاری شهرداری تهران برگزار كرد و با آمادگی كامل در رقابت های قهرمانی آسیا در هند شركت كرد.
«الهه دارستانی» سرمربی تیم بسكتبال دختران نوجوان ایران پیشتر گفته بود: با توجه به دوری بسكتبال زنان ایران از میادین آسیایی و جهانی و شناخت اندك از حریفان، كار بسكتبال دختران در آسیا بسیار سخت است، اما همه تلاش خود را به كار می گیریم و با قدرت در زمین مسابقه ظاهر می شویم تا بسكتبال زیبا و كم اشتباهی را به نمایش بگذاریم.
رقابت های بسكتبال قهرمانی دختران نوجوان آسیا از فردا (یكشنبه ) به میزبانی شهر بنگلور در هندوستان آغاز می شود و تیم دختران نوجوان ایران كه با تیم های سریلانكا، هند و نپال هم گروه است در نخستین دیدار به مصاف نماینده بسكتبال دختران سنگاپور می رود.
مژه نظری ، زینب غفاری، عسل نسترن طهرانی ، مریم شیرازی، فاطمه آقازادگان، فاطمه مرتضوی، ، ، ركسانا كریمی، روژین طلاكوب، پیونیك آراكلیان، عسل محسنی، غزل ملكی، و آیدا گل محمدی 12 بسكتبالیست زیر 16 سال ایران هستند كه پنجشنبه گذشته راهی هند شدند.
الهه دارستانی هدایت تیم بسكتبال دختران زیر 16 سال ایران را به عهده دارد و پوران عباسی و فرینال طائرپور به عنوان مربی و سرپرست با دارستانی همكاری می كنند.
تیم بسكتبال دختران ایران براساس برنامه اعلام شده ، بعداز بازی فردا در مقابل سریلانكا، روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز مقابل هند و نپال بازی خواهد كرد.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی **1828
خبرنگار : خدیجه روزبهانی انتشاردهنده:علی خورسندی

سرخط اخبار ورزش