۲۸ مهر ۱۳۹۶، ۸:۰۲
کد خبر: 82702042
T T
۰ نفر
استاد حوزه و دانشگاه: پيام شهدا، وحدت و همدلي است

لاهيجان - ايرنا - خطيب مراسم اولين سالگرد شهداي گمنام لاهيجان گفت: پيام شهداي والامقام، برادري ، همدلي، وحدت و حمايت از ولايت فقيه است .

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام سميعي يكي از روحانيون استان گيلان و استاد حوزه و دانشگاه عصر پنجشنبه در مراسم اولين سالگرد تدفين شهداي گمنام حاشيه استخر لاهيجان و چهارمين سالگرد دو شهيد گمنام دانشگاه آزاد اسلامي لاهيجان اظهار داشت: پس از قرن ها از شهادت امام حسين (ع) انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني، ايران را همانند خورشيدي تابان در خاورميانه نمايان كرد و امام(ره) با حركت خود به اسلام و مسلمين جهان عزت بخشيد و بار ديگر مسلمانان را در جهان سرافراز و سربلند كرد.
وي تصريح كرد: نسلي در انقلاب اسلامي ظهور كردند كه با ايثار خود طي هشت سال دفاع مقدس، مقابل صدام ، آمريكا و استكبار ايستادند درحالي كه اينان مي خواستند ستون فقرات ملت ايران را بشكنند.
وي ادامه داد: اين نسل مانع آن شد كه حتي يك وجب از خاك كشور جدا شود درحالي كه در زمان كوتاهي در دوره قاجاريه از پنچ ميليون هكتار مساحت كشور، حدود چهار ميليون هكتار از ايران جدا شد.
اين استاد حوزه و دانشگاه اضافه كرد: امروز اين قدرت و عزت را مديون شهدا هستيم و خواست شهدا آن است كه از ولايت فقيه حمايت كنيم و در مقابل استكبار سر تسليم فرود نياوريم.
مراسم اولين سالگرد خاكسپاري سه شهيد گمنام حاشيه استخر لاهيجان و چهارمين سالگرد دو شهيد گمنام دانشگاه آزاد اسلامي لاهيجان ، عصر پنجشنبه در سالن حزين دانشگاه آزاد لاهيجان برگزار شد.
شهرستان لاهيجان در 40 كيلومتري شرق مركز استان گيلان واقع شده و در دوران انقلاب اسلامي و دفاع مقدس 650 شهيد و هزاران جانباز تقديم انقلاب كرده است.
پيكر سه شهيد گمنام ، هفتم مهرماه سال گذشته در مراسم باشكوهي، در لاهيجان تشييع و در حاشيه استخر اين شهر به خاك سپرده شدند. اين شهدا در تفحص هاي مختلف در مناطق عملياتي شناسايي شده بودند و سن آنها بين 19 تا 30 سال بود و دو شهيد گمنام نيز سال 1392 در محوطه دانشگاه آزاد لاهيجان خاكسپاري شدند.
خبرنگار: فرهاد نظرپور ** انتشاردهنده: كبيري
6029/2007

سرخط اخبار استان‌ها