۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۰
کد خبر: 82700248
T T
۰ نفر
محسنی اژه ای: قوه قضاییه برای برخورد با مفسدان اقتصادی خط قرمز ندارد

قزوین - ایرنا- معاون اول رئیس قوه قضائیه گفت كه این قوه هیچ خط قرمزی در برخورد با مفسدان اقتصادی و دست اندازان به بیت المال، برای خود قائل نیست.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیسان سابق و جدید دادگستری كل استان قزوین افزود: قوه قضاییه همه كسانی را كه درجهت رونق اقتصادی كشور به شكل سالم فعالیت می كنند مورد حمایت قرار می دهد اما با مفسدان و دست اندازان به انفال، بیت المال و دارایی مردم با قاطعیت برخورد می كند.
وی ادامه داد: باید كسانی را كه در زمینه های اقتصادی به شكل ناسالم و با فریب و تطمیع فعالیت می كنند شناسایی و با روحیه انقلابی با آنان برخورد كنیم.
حجت الاسلام محسنی اژه ای افزود: اگر بخواهیم اشتغال و سرمایه گذاری در كشور رونق گیرد و با فعالیت های ناسالم در عرصه های اقتصادی قاطعانه برخورد شود باید با مشورت و در نظر گرفتن تمامی ابعاد اقدام كنیم.
وی به كاركرد رسانه ها و نقشی كه در كمك به دستگاه های مختلف دارند، اشاره كرد و گفت: رسانه ها باید در جهت ارتقای سطح فرهنگ جامعه به دستگاه ها كمك كرده و برای نشان دادن نقص ها و عیب ها به كمك دستگاه ها آمده و به شفاف سازی امور كمك كنند.
حجت الاسلام محسنی اژه ای خاطرنشان كرد: ما از همه رسانه های سالم كه در خدمت انسانیت، اخلاق و پیشرفت جامعه و آرامش آن گام برمی دارند حمایت كرده و خواستار تقویت آنها هستیم.
** اگر رسانه در دست نااهلان باشد،اخلاق و امنیت را تهدید می كند
وی از رسانه ها به عنوان ابزارهایی مهم در جامعه كه باید به شكل صحیح از ظرفیت آنها استفاده كرد، نام برد و گفت: اگر رسانه در اختیار نااهلان قرار گیرد می تواند به جای یاری رساندن به جامعه و جهش آن، اخلاق و امنیت را تهدید و درجهت انحطاط جوامع حركت كند.
سخنگوی قوه قضاییه اضافه كرد: امروز در برخی رسانه ها افراد نااهل ورود و از طریق فضای مجازی خطرهایی را برای كشور ایجاد كرده اند و ما نمی توانیم نسبت به آنها بی تفاوت باشیم.
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به قاطعیت این قوه در برخورد با هنجارشكنان در فضای مجازی و كسانی كه قصد آسیب رساندن به نظام و كشور از طریق این فضا را دارند،افزود: اگر برخی بخواهند از این طریق ارزش های دینی ما را زیر پا گذاشته و در حوزه های اجتماعی و فرهنگی اخلال ایجاد كنند از این هیاهو ها هراسی نداریم و به شدت با آنها مقابله می كنیم.
وی گفت: برخی مدعی شده اند كه ما اهل رسانه را زندانی كرده ایم كه در پاسخ به آنها باید اذعان كرد با مجرمان در این حوزه برخورد می كنیم، آنچنان كه در سایر زمینه ها حتی در قوه قضائیه اگر تخلفی صورت گیرد با آن برخورد می شود.
وی اضافه كرد: به همه كسانی كه در جهت آرامش مردم و افزایش امنیت و انسجام ملی حركت می كنند كمك می كنیم اما وظیفه داریم به كمك نهادهای انقلابی همچون بسیج و سپاه با كسانی كه برخلاف این رویه حركت و امنیت جامعه را مختل كرده و به تخریب چهره مسئولان و كشور می پردازند و قصد ایجاد تشنج دارند، با قاطعیت مقابله كنیم.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت همدلی و اتحاد در كشور تاكید كرد و ادامه داد: اگر با هم همدل باشیم ظرفیت های خود را بالا برده و افزایش می دهیم.

** سخنان توخالی ترامپ ارزشی ندارد
معاون اول قوه قضاییه در قسمت دیگری از سخنان خود به موضع گیری اخیر ترامپ علیه كشورمان اشاره كرد و گفت: اراذلی كه از آن سوی دنیا برای ما عربده می كشند تا افكار پوچ خود را در زمینه حقوق بشر به دنیا تحمیل كنند، پوچ و توخالی هستند و نباید در این خصوص نگران باشیم.

** هجمه به قوه قضائیه كم نخواهد شد
وی با بیان اینكه در روزهای گذشته شاهد هجمه های زیادی به قوه قضاییه بوده ایم،گفت: پیش بینی می كنیم این فشارها نه تنها كم نخواهد شد بلكه افزایش می یابد كه یكی از دلایل مهم این قضیه سیاست های قوه قضائیه است.
در پایان این آیین، از خدمات جمال انصاری رئیس كل سابق دادگستری قزوین قدردانی و حجت الاسلام نورالله قدرتی به عنوان رئیس جدید این دستگاه معرفی شد.
6101*6012 خبرنگار:هادی درزی رامندی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه